Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat că firma italiană Pizzarotti, constructorul tronsonului afectat acum, trebuie „să se miște foarte rapid” pentru a rezolva problemele apărute, fără însă a opri circulația.
El a adăugat, la Digi24, că astfel de situații sunt, de fapt, motivul pentru care unele proiecte de infrastructură durează mai mult și uneori constructorii sunt puși să refacă lucrările.
În acest moment, pe porțiunea de autostradă afectată de alunecarea de teren se circulă doar pe o singură bandă, banda a doua.
„Avem o discuție lungă în România în legătură cu seriozitatea constructorilor. De multe ori, CNAIR a fost acuzată că tergiversează sau că nu deschide suficient de repede autostrăzi, sau că nu face recepția acestora.
Iată motivele reale pentru care uneori nu acceptăm anumite lucrări și îi punem pe constructori să refacă, pentru că apar astfel de situații”, a spus Șerbănescu.
„Aici e vorba de o autostradă nou-nouță, are aproape 2 ani. N-ar fi trebuit să pățească ce pățește acum, să apară această alunecare de teren”, a adăugat el.
Șerbănescu a mai declarat că firma italiană va suporta costurile reparațiilor, deoarece lotul de autostradă e încă în garanție: „Trebuie să se miște foarte repede, să nu întrerupă circulația acolo. Vor restricționa o bandă, dar trebuie să permită circulația pe această autostradă”.
Mai mult, oficialul CNAIR susține că în afară de reparații, italienii care au construit bucata de autostradă ce are acum probleme vor trebui să dea și explicații: „Trebuie să ne spună de ce s-a întâmplat această situație: dacă e execuție proastă, dacă sunt probleme neidentificate în faza de proiectare, să explice și cauza pentru care s-a ajuns în această situație și să intervină rapid”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro