Timișorenii care au avut drum prin Gara de Nord au fost surprinși să vadă cum arată vagonul model, care fusese atașat trenului IR București-Budapesta. S-au plimbat prin el și au făcut fotografii. Garnitura face parte din Campania „#SePoate”, inițiată de cea mai mare federație sindicală a ceferiștilor din România, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane și de CFR Călători.
Sindicaliștii au renovat integral un vagon de transport călători, cu un mesaj clar către guvernanți asupra necesității investițiilor în infrastructura de transport călători.
„Noi am vrut să arătăm că nu este foarte greu să realizezi modernizarea parcului de vagoane, în mod evident că nimeni nu are pretenții absurde ca să le facem pe toate peste noapte, însă, etapizat, credem că putem introduce vagoane de acest gen. Am încercat să sensibilizăm factorul politic, să arătăm că și călătorii din România merită să fie călători de rangul 1, ca și cei din Uniunea Europeană. De fapt, stă în puterea noastră de a realiza aceste modernizări”, a explicat Octav Rusu, vicepreședinte al Alianței Sindicale Mișcare Comercial Regionala CFR Timișoara.
Garnitura care va circula în perioada următoare prin toată țara are tot ce-i trebuie unei persoane care călătorește cu trenul: internet, plasme care arată exact poziția trenului pe hartă, camere de supraveghere, scaune ergonomice, aer condiționat. Este cel mai modern vagon din România, la ora actuală, susțin sindicaliștii.
„Vagonul are un design modern, are internet de mare viteză, plasme la capetele vagonului și la mijloc, care arată poziția în timp real a vagonului în funcție de localitățile pe lângă care trece. Are camere de luat vederi, prize, scaune ergonomice de calitate. Sunt condiții pe care le întâlniți la același rang de tren în Europa de Vest. În România, nu există un vagon atât de modern, dar sperăm să mai fie, tocmai acesta este scopul proiectului nostru, intitulat «#sepoate», de a aduce condiții de siguranță și confort european pe căile ferate din România”, a mai spus Octav Rusu.
Garnitura, veche de 18 ani, are 117 locuri și a fost reabilitată la Atelierele Grivița București, iar suma investită nu a fost una foarte mare: sub 10.000 de euro.
Vagonul care ne arată că se poate și în România va circula pe liniile cu trafic intens, urmând să fie atașat trenurilor care pleacă din București în marile orașe ale țării. Va sta câte șase ore în fiecare oraș, după care se va întoarce la București și va fi pus din nou pe șine.
Reprezentanții Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane adună, cu această ocazie, semnături pentru o petiție prin care solicită investiții majore și bine plasate în infrastructură, trenuri și vagoane.
Citește și: Impozitul zero pe salariile sub 2.000 de lei nu va mai fi implementat. Anunțul ministrului de Finanțe
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro