Invitat în emisiunea Adrianei Nedelea LA FIX, Sorin Chiriță a explicat că proiectul rovinietei împotriva poluării este unul perfectibil, acesta fiind și motivul pentru care a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei. Ulterior, va intra în Consiliul General, unde va fi supus votului.

„O restricție sau interdicție totală în centru ar fi fost inoportună. Măsura este curpinsă în planul de calitate a aerului, este un proiect perfectibil, nu sunt tabletele lui Moise. De-asta a și fost pus în dezbatere, vom putea analiza gradul de acceptibilitate. Bucureștiu este încă în procedură de infringement. Capitala este a șasea din Europa ca nivel de poluare. Fără o măsură concretă, în următorii doi ani Bucureștiul se va sufoca”, a declarat Sorin Chiriță, prezent în studioul Libertatea.

City managerul a precizat că autoturismele euro 1 și euro 2 au fost interzise complet în centrul Capitalei pentru că au grad foarte ridicat de poluare, însă se permite în continuare accesul mașinilor euro 3 contra acestei taxe pentru că în București și Ilfov sunt încă mulți posesori de astfel de autoturisme.

În ceea ce privește acuzația că prin programul introdus de primărie de la 1 ianuarie 2020, municipalitatea vrea doar să mai ia bani de la cetățeni, Sorin Chiriță a spus că tocmai faptul că sunt excepții pentru unele tipuri de autoturisme arată că „nu e vorba de sete de bani”.

Ad placeholder
Raed Arafat, mesaj cinic pentru protestarii din Piața Victoriei: Îi așteptăm la spital
Recomandări
Raed Arafat, mesaj cinic pentru protestarii din Piața Victoriei: Îi așteptăm la spital
 

„Dacă ar fi fost așa, am fi introdus o taxă și pentru euro 1 și euro 2. Excepția în proiect a fost tocmai în ideea că sunt multe euro 3 și, pentru a aveea acces în zona centrală, omul să poată intra, plătind. Sau puteam introduce pentru toate mașinile. Faptul că sunt excepții, e o dovadă clară că nu e vorba de sete de bani”, a subliniat Chiriță.

El atrage atenția că această măsură nu este nouă, ea a fost cuprinsă în planul integrat de calitate a aerului aprobat în 2018 de Consiliul General, unde se precizează clar că mașinile non euro și euro 1 vor fi interzise în zona centrală. Acum au fost concretizate de fapt normele de aplicare, a adăugat Chiriță.

Toate vehiculele care nu sunt înmatriculate în București sau în Ilfov vor intra în centrul Capitalei, de la 1 ianuarie 2020, doar după achitarea unei viniete, potrivit proiectului aflat în dezbatere.

Ad placeholder

Vinieta „Oxigen – B” pe zi în Capitală va costa 10 lei, pentru o lună 75 de lei, iar pentru un an 1.900. De această taxă vor fi scutiți cei care locuiesc în București și în județul Ilfov.

Pentru accesul în centrul oraşului a maşinilor Euro 3 va trebui achitată o vinietă electronică „Oxigen-C” de 75 de lei pe lună sau 900 lei pe an.

Mașinile sub Euro 3 nu mai au voie să circule prin centrul Bucureștiului.

Citeşte şi:

Cum luptă cu poluarea 10 capitale europene. Sorin Chiriță, city manager al Bucureștiului, vorbește despre vinieta lui Firea, la Adriana Nedelea LA FIX

În ce zone ale Bucureștiului nu vor mai avea voie să circule mașinile poluante. Harta perimetrului interzis

Gabriela Firea introduce vinieta pentru București. Va costa 10 lei pentru o zi

Declarație de dragoste în direct pentru Alexa. Anamaria Prodan a recunoscut: "Laur știe!”
PARTENERI - GSP.RO
Declarație de dragoste în direct pentru Alexa. Anamaria Prodan a recunoscut: "Laur știe!”
Ce dramă pentru Carmen Iohannis. Soția președintelui, momente tulburătoare. E oribil ce i s-a întâmplat
PARTENERI - PLAYTECH.RO
Ce dramă pentru Carmen Iohannis. Soția președintelui, momente tulburătoare. E oribil ce i s-a întâmplat
Horoscop 13 iulie 2020. Gemenii au capacitatea de a se concentra pe ce îi interesează
HOROSCOP
Horoscop 13 iulie 2020. Gemenii au capacitatea de a se concentra pe ce îi interesează