Contractele au o valoare cumulată de peste 1,28 miliarde lei. Ele vor fi semnate cu toate că pe rolul Curții de Apel București există plângeri depuse de China Railways, turcii de la Mapa Insaat și italienii de la Rizzani.

Potrivit g4media.ro, șefii CNAIR se folosesc de o prevedere legală care le dă dreptul să încheie contractele după deciziile Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), fără să mai aștepte verdictul instanței. Anterior, CNSC a dat dreptate CNAIR în litigiul cu cele trei companii din China, Turcia și Italia. Tronsonul 3 (32 km) se întinde între localitățile Slatina și Colonești. Asocierea condusă de UMB, firma controlată de Dorinel Umbrărescu, a câștigat lucrarea cu o ofertă de 670 de milioane de lei, circa 67% din valoarea estimată la licitație. Tronsonul 4 (32 km) se întinde între Colonești și viitoarea intersecție cu autostrada A1, în zona localității Catanele, fiind adjudecat la 617 milioane lei.

Potrivit unor surse citate de G4Media, contractele vor conține o clauză care prevede că plata lucrărilor executate se va face după decizia finală a instanței. Mai mult, dacă deciziile CNSC vor fi întoarse la instanță, contractele devin nule de drept și se revine la situația actuală, adică la reanalizarea ofertelor depuse. În acest caz, firmele controlate de familia Umbrărescu nu vor primi nici un ban pentru munca prestată.

Ad placeholder
Va fi imunizarea copiilor obligatorie în cazul descoperirii vaccinului pentru COVID-19? Ce spun avocații
Recomandări
Va fi imunizarea copiilor obligatorie în cazul descoperirii vaccinului pentru COVID-19? Ce spun avocații

CNAIR s-a mai fript o dată cu licitația pentru cele două tronsoane de drum. Lucrările au fost întârziate cu cel puțin un an și jumătate din cauză că CNAIR a mers înainte cu procedurile deși documentele de licitație au fost anulate de instanță. Când a pierdut definitiv în justiție, CNAIR s-a văzut nevoită să reia licitațiile.

Între timp, se lucrează pe primele două tronsoane de drum. Pe tronsonul 1 (17,7 km), lucrările sunt executate de italienii de la Tirrena Scavi, stadiul fiind de 13,6%. Pe tronsonul 2 (40 km), care cuprinde și centurile ocolitoare de la Balș și Slatina, lucrările sunt executate de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, stadiul fiind de circa 25%.

Citeşte şi:

De ce a s-a sfârșit abrupt cariera baschetbalistei Kovesi? Dezvăluiri făcute de fostul antrenor
PARTENERI - GSP.RO
De ce a s-a sfârșit abrupt cariera baschetbalistei Kovesi? Dezvăluiri făcute de fostul antrenor
A MURIT de la o eșarfă. Actrița iubită de milioane de români a sfârșit tragic...
PARTENERI - PLAYTECH
A MURIT de la o eșarfă. Actrița iubită de milioane de români a sfârșit tragic...
Horoscop 20 septembrie 2020. Gemenii sunt atrași de ideea de a intra într-o relație cu cineva de la serviciu
HOROSCOP
Horoscop 20 septembrie 2020. Gemenii sunt atrași de ideea de a intra într-o relație cu cineva de la serviciu
Şoc! Vedeta TV, violată în grup: întreaga ţară, înfiorată de primele detalii
Telekomsport
Şoc! Vedeta TV, violată în grup: întreaga ţară, înfiorată de primele detalii