Cuprins:
Dacia și Ford Otosan, principalii contributori la acest succes
Dacia a produs 309.432 unități, în timp ce Ford Otosan a realizat 250.670 unități. Aceste cifre demonstrează stabilitatea și potențialul de creștere al sectorului auto românesc.
Rezultatul este remarcabil în contextul în care industria auto europeană a cunoscut o scădere globală.
Creștere semnificativă a înmatriculărilor
Piața auto internă continuă să se consolideze. În primul trimestru al anului 2025, s-au înmatriculat 33.228 de autoturisme noi, cu 1,39% mai mult față de aceeași perioadă din 2024. Segmentul second-hand a înregistrat o creștere și mai mare, de 14,23%, ajungând la 96.102 unități.
În 2024, numărul total de autoturisme noi înmatriculate a fost de 148.900, cu 4% mai mult decât în 2023. Mărcile preferate de români au fost Dacia, Toyota, Skoda, Hyundai și Volkswagen.
Segmentul vehiculelor electrice și hibride, în creștere
Deși subvențiile prin programul Rabla Plus au fost reduse în 2024, segmentul vehiculelor electrice și hibride a continuat să crească. Acest lucru se datorează sprijinului guvernamental și extinderii rețelelor de stații de încărcare, conform estimărilor NAI Romania.
Oportunități pentru industria auto românească
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_e6150a03741cfd3b812fcc8860a88474.jpg)
În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare europene, România este văzută ca un hub strategic pentru producția auto. Andrei Botiș, CEO NAI Romania & Moldova, a vorbit despre importanța menținerii unor tarife vamale scăzute pentru importurile din SUA.
„Cu o strategie bine definită și un climat economic favorabil, România poate deveni un actor regional major în industria auto. Investițiile în infrastructură, energie și producție sunt cheia unei dezvoltări sustenabile”, a declarat Botiș, potrivit sursei citate.
Deși producția auto a crescut, România s-a clasat pe locul 13 în UE în ceea ce privește numărul de autoturisme noi înmatriculate în primele două luni din 2025. Cu 23.770 unități înmatriculate, țara noastră a înregistrat o scădere ușoară de 1,3% față de perioada similară din anul anterior.
La nivel global, piața auto a crescut cu 2,5% în 2024, atingând 74,6 milioane de unități vândute. Cu toate acestea, industria auto românească trebuie să rămână vigilentă în fața provocărilor viitoare.
Politicile ESG și modificările tarifare internaționale pot influența indirect costurile de producție în Europa. Aceste schimbări pot afecta prețurile materiilor prime esențiale, cum ar fi oțelul sau aluminiul.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_e8e54b4bf1ea54e61dfd1420189e7bd2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_daf0804f5f3ca85d27127debe2219b76.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_95b988609aee9727a5197d5fcb936a99.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_9eca5b9e35a1d2113f5a8a7121a4c7d0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_722ee7dff7aff5c2cca80081b789264d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_067f554eee111e9d81a9baea66216b29.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_2ed2331e00a997701f8cdb6ba8858f85.jpg)