Spre exemplu, pe 29 martie au fost înregistrate doar 350 de zboruri pe spațiul aerian european, între 8:00 și 12:00, față de peste 2,876 în aceeași zi din 2019.
Tendința a continuat până la începutul lunii aprilie, Spania înregistrând doar 280 de zboruri la 8 aprilie, cu 95% mai puține decât la aceeași dată din 2019, potrivit Euronews.
Portugalia și-a diminuat traficul aerian cu 94% față de anul trecut.
Potrivit International Air Transport Association (IATA), traficul aerian a scăzut cu 14,1% la nivel mondial în februarie, comparativ cu un an în urmă.
IATA spune că aceasta este cea mai mare scădere a traficului de la atacurile din 11 septembrie.
„Fără îndoială, aceasta este cea mai mare criză cu care s-a confruntat industria”, a spus Alexandre de Juniac, directorul general și CEO al IATA.
Datele arată că, în timp ce spațiul aerian al Europei s-a ușurat de traficul tradițional și low-cost, zborurile de marfă nu au fost afectate.
La 28 martie, segmentele de piață pentru toate zborurile de marfă au scăzut cu doar 2%, comparativ aceeași perioadă a anului precedent. Explicația este simplă, țările încearcă să mențină liniile de aprovizionare în timpul crizei coronavirusului.
Pierderi de 23 de miliarde de euro
Un raport al Airports Council International (ACI) pentru Europa a detaliat „impactul fără precedent” pe care l-a avut pandemia COVID-19 pe aeroporturile continentului.
Reprezentanții ACI EUROPE a calculat un minus de 106 milioane de pasageri în martie, ceea ce echivalează cu o pierdere a traficului total de pasageri cu 59,5%.
Numai pentru 31 martie, numărul de pasageri s-a redus cu 97,1 la sută, față de aceeași zi din 2019.
„Acest lucru nu seamănă cu nimic până acum”, a spus Olivier Jankovec, directorul general al ACI EUROPE.
„În criza financiară globală, aeroporturile europene au avut nevoie de 12 luni în 2009 pentru a pierde 100 de milioane de pasageri. Cu COVID-19, a fost nevoie de doar 31 de zile – luna martie – pentru ca același volum de pasageri și mai mult să scadă” a mai spus el.
Potrivit ACI EUROPE, 93 de aeroporturi din continent s-au închis, iar organizația estimează că impactul global al industriei ar genera pierderi de 23 de miliarde de euro în venituri nerealizate.
Predicțiile sugerează că în 2020 vor fi 873 milioane de pasageri în minus pentru aeroporturile europene.
În timp ce multe aeroporturi gestionează scheme de angajare temporară, Jankovec spune că este nevoie urgentă de „flexibilitate” în reglementările UE, ceea ce ar putea contribui la reducerea suplimentară a costurilor.
„Aeroporturile generează locuri de muncă la nivel local. Foarte des sunt cei mai mari angajatori din comunitățile, regiunile lor sau chiar la nivel național” a mai spus el.
„Restabilirea conectivității aeriene trebuie să fie în fruntea strategiei de ieșire și recuperare a UE” este concluzia directorului ACI Europe.