Daca vreti sa scoateti bani de la un bancomat, se poate intampla ca aparatul sa nu va elibereze suma solicitata, dar sa inregistreze efectuarea tranzactiei. Astfel, desi nu ati intrat in posesia sumei cerute, va puteti trezi ca aveti in cont mai putini bani. In aceasta situatie, trebuie sa va adresati bancii de care apartine bancomatul.
Motivele pentru care un bancomat poate inregistra o tranzactie care nu a avut, de fapt, loc sunt mai multe. Cele mai frecvente situatii de acest gen apar din cauza faptului ca bancomatul nu mai are bani sau a unei probleme tehnice, de natura informatica.
Mai multe detalii despre acest subiect am aflat de la Traian Traicu, reprezentant al BRD Group Societe Generale.
Primul pas pe care trebuie sa il faceti este sa va verificati soldul la un alt ATM care functioneaza. Astfel, veti putea vedea daca banii pe care ati vrut sa ii scoateti, dar pe care nu i-ati primit, lipsesc din cont. Daca observati acest lucru, trebuie sa va prezentati la sediul bancii de care apartine bancomatul.
Puteti rezolva problema in minimum 10 zile
De preferat este sa aveti chitanta prin care ATM-ul v-a informat ca nu poate efectua tranzactia (in cazul in care ati solicitat eliberarea acesteia). “In situatia in care clientul nu are aceasta chitanta, nu este, totusi, o problema pentru ca exista o evidenta informatica a tranzactiilor efectuate prin carduri”, ne-a spus Traian Traicu, de la BRD. La banca, veti completa un formular in care trebuie sa relatati cele intamplate. In urma sesizarii, banca va verifica in sistemul informatic problema semnalata. Perioada de recuperare a banilor difera de la o banca la alta. Intervalul este cuprins, in general, intre 10 zile si o luna.