Un studiu realizat în 2015 arăta că românii cheltuie, în medie, 1.120 lei anual cu reparațiile mașinii, iar acest cost diferă în funcție de piesele de schimb alese, precum și de locul în care merg să își repare autoturismul. Datele ne mai arată și că 9% dintre șoferi utilizează piese auto de la dezmembrări, în timp ce 5% dintre ei se ocupă singuri de reparațiile mașinii. În aceste condiții, poate fi lesne de înțeles de ce mulți șoferi ajung să cheltuie mai mult decât ar trebui pentru a-și întreține autoturismul sau a-l repara. Iată care sunt cele mai frecvente greșeli pentru care întreținerea mașinii poate însemna costuri greu de suportat pentru șoferii români:

Utilizarea pieselor de schimb de calitate slabă

Un raport realizat de GMB North America a analizat costurile vânzării, distribuirii și utilizării pieselor auto de proastă calitate și a descoperit că, deși sunt mai ieftine, acestea ajung să aibă costuri mai mari pentru șoferi. Atunci când o piesă cedează la scurt timp după înlocuire sau afectează buna funcționare a altor componente ale autoturismului, cheltuielile cu reparațiile pot depăși cu mult economia făcută inițial. Și nu numai șoferii au de suferit. Mecanicii auto care schimbă piesele sunt adeseori învinuiți pentru calitatea slabă a lucrării. 

„Dacă lucrezi în industria auto, fie că ești retailer sau mecanic, știi deja că o piesă defectă sau slabă calitativ îți poate aduce recenzii proaste. Acest lucru poate avea un impact negativ asupra business-ului, ceea ce înseamnă că și distribuitorii pot fi afectați, pe termen lung. Toți cei din lanțul de aprovizionare și șoferii au de suferit din cauza pieselor de proastă calitate”, spune Sarah Porter, unul dintre autorii raportului. 

Cine e femeia care a murit săracă și cu datorii, dar cu 1,5 milioane de euro în casă
Recomandări

Cine e femeia care a murit săracă și cu datorii, dar cu 1,5 milioane de euro în casă

În schimb, atunci când îți iei componentele de schimb dintr-un magazin piese auto de calitate, poți economisi pe termen lung, având în vedere că autoturismul tău se va bucura de o mai mare performanță, dar și de o eficiență a utilizării carburantului. În plus, siguranța este mai mare atunci când piesele de schimb sunt create special pentru mașina pe care o conduci și se potrivesc perfect, fără a mai fi nevoie de modificări auxiliare.

Amânarea schimbării uleiului

Atunci când mașina merge cu puțin ulei sau cu unul în care s-au acumulat particule și murdărie, motorul este primul care are de suferit. În timp, acest lucru poate dăuna grav motorului și poate însemna cheltuieli semnificative pentru orice șofer. În general, uleiul ar trebui înlocuit o dată pe an sau la fiecare 10.000-15.000 de kilometri parcurși, astfel încât componentele motorului să fie lubrifiate și să funcționeze în parametrii optimi. 

Cum au ajuns neonaziștii din SUA să citeze din Corneliu Zelea Codreanu
Recomandări

Cum au ajuns neonaziștii din SUA să citeze din Corneliu Zelea Codreanu

Specialiștii recomandă ca odată cu schimbarea uleiului să fie schimbate și filtrele, întrucât acestea sunt cele care protejează motorul de depuneri. Atunci când filtrele rămân blocate, toate depunerile și murdăria care se acumulează în timp sunt recirculate prin motor, iar componentele se uzează mai rapid, fiind nevoite să depună mai mult efort pentru a se mișca.

Statisticile arată că aproximativ 41% dintre șoferii români conduc, în medie, între 10.000 și 20.000 de kilometri anual, aproape 11% fac între 20.000 și 30.000 de kilometri, iar 5% conduc mai mult de 50.000 de kilometri. În aceste condiții, majoritatea șoferilor ar trebui să se asigure că au schimbat uleiul de motor cel puțin o dată pe an. 

Schimbarea târzie a plăcuțelor de frână

Frânele sunt cel mai predispuse uzurii, așa că atunci când amânăm schimbarea lor putem cauza daune ireparabile plăcuțelor. Primul semn al uzurii frânelor, la care șoferii ar trebui să fie atenți, este sunetul ascuțit pe care acestea îl scot, un prim indicator că ar trebui schimbate. Un alt semn este reprezentat de acumularea unui praf roșiatic pe jante, ceea ce înseamnă că plăcuțele ating piesele mecanice. De altfel, circularea cu frâne uzate poate fi și o amenințare atât pentru șofer, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Niciun șofer nu și-ar dori să îi cedeze frânele când circulă cu viteză pe o șosea aglomerată.

La granița cu o viață nouă. Un reportaj-documentar Elle despre ce se întâmplă cu adevărat cu refugiații din România
Recomandări

La granița cu o viață nouă. Un reportaj-documentar Elle despre ce se întâmplă cu adevărat cu refugiații din România

Ignorarea semnalelor de avertisment ale mașinii

Autoturismele moderne sunt dotate cu un bord inteligent, care te anunță din timp atunci când mașina are o problemă. Greșeala multor șoferi este însă că ignoră aceste semne, întrucât autoturismul pare să meargă bine. Chiar dacă mașina ta pare a fi în perfectă stare de funcționare, atunci când semnalele luminoase de la bord indică altceva, este bine să dai o fugă până la mecanicul auto, pentru o verificare amănunțită. 

Cu cât problemele mașinii tale sunt descoperite și rezolvate mai devreme, cu atât riscurile de a cheltui ulterior sume consistente pe reparații sunt mai mici. Șoferii care își îngrijesc autoturismul, respectă indicațiile producătorilor, nu fac rabat de calitatea pieselor pe care le folosesc și nu amână inspecțiile de rutină ajung să economisească pe termen lung. 

Sursa foto: Malte Lu from Pexels

Poza cu amanta, din farfuria de ciorbă. Un mare fotbalist al României, prins în fapt de soție. „Nesimțitule, taci din gură!”
GSP.RO

Poza cu amanta, din farfuria de ciorbă. Un mare fotbalist al României, prins în fapt de soție. „Nesimțitule, taci din gură!”

Horoscop 21 ianuarie 2020. Peștii se găsesc dominați de gânduri negre
HOROSCOP

Horoscop 21 ianuarie 2020. Peștii se găsesc dominați de gânduri negre