MENIU CAUTĂ

EXCLUSIV. Magistrala 5 de metrou, una multifuncțională. Va fi și adăpost antiatomic!

Distribuie

Magistrala 5 de metrou, una multifuncțională.. Echipamentul de săpat tuneluri - Tunelling Boring Machine (TBM), botezat Sfânta Filofteia, a ieșit ieri la suprafață după ce a excavat 149.590,8 metri cubi de pământ și a realizat 4.374 de metri de tunel, care includ și galeria de legătură dintre Magistralele 1 - 3 și Magistrala 5.

Cu trei zile în urmă, celălalt TBM, Sfânta Varvara, a încheiat săpăturile la tunelul de pe Firul 1. După ce a străpuns în zona Operei, ”Varvara” a așteptat-o și pe ”Filofteia”. Utilajele au fost extrase la suprafață​, după ce au săpat tunelurile. Această Magistrala 5 va avea stații ”speciale”, dotate inclusiv cu adăposturi antiatomice și va fi dată în folosință peste doi ani.

Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor 2. Acest tronson va acoperi, în pricipal, un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori.

Stația Râul Doamnei va avea cameră ”Mama și copilul”

Se află la intersecția Bd. Drumul Taberei cu strada Râul Doamnei și va avea 5 accesuri. Stadiul execuției e de 61% la lucrările de structură. Stația va avea grup sanitar pentru călători, inclusiv pentru persoane cu dizabilități locomotorii, precum și camera ”Mama și copilul”, ca în stațiile CFR.

Stația Constantin Brâncuși va avea și funcție de Protecție Civilă

Stația Constantin Brâncuși se află la intersecția Bd. Drumul Taberei cu str. Valea Ialomiței și va avea 4 accesuri. E gata în proporție de 96% la structură și 75% la finisaje. Va avea grup sanitar, camera ”Mama și copilul”, precum și funcție de apărare civilă cu uși metalice etanșe la căile de acces.

Stația Romancierilor, pregătită de război sau calamitate

Și la ”Romancierilor” vor exista grupuri sanitare, uși etanșeizate la cele 4 guri de acces, care vor proteja populația în caz de război sau calamitate, precum și camera ”Mama și copilul”. Lucrările au fost efectuate în proporție de 95% la structură și 57% la finisaje și instalații.

Stația Parc Drumul Taberei este rămasă în urmă…

Poziționată la intersecția Bd. Drumul Taberei cu strada Brașov având un număr de 7 intrări, stația Parc Drumul Taberei este executată doar în proporție de 87% la structură și 3% la finisaje și instalații.

Stația Tudor Vladimirescu, aproape gata

Stația e poziționată la intersecția Bd. Drumul Taberei cu strada Ocina Mare și are 4 accesuri. Lucrările de structură au fost executate în proporție de 98%, iar cele de finisaj și instalații, în proporție de 75%. Va avea grup sanitar, camera ”Mama și copilul”, precum și porți ALA și SAS-uri de acces cu uși metalice etanșe.

6 porți de acces cu uși etanșeizate, la ”Favorit”

Stația e poziționată la intersecția Bd. Drumul Taberei cu Aleea Poiana Sibiu, are 6 intrări, toate etanșeizate, cameră ”Mama și copilul”, grup sanitar, instalații de detecție a incendiilor și antiefracție.

Și ”Academia Militară” este rămasă în urmă

Poziționată la intersecția Bd. Drumul Taberei cu strada Vasile Milea, stația Academia Militară e gata doar în proporție de 85% la structură și de 1% la finisaj și instalații.

Adăpost civil special la ”Eroilor 2”

Poziționată la intersecția Bd. Eroilor cu Bd Eroilor Sanitari, această stație va avea 4 accesuri, fiind totodată stație de corespondență cu Magistrala 1. Lucrările au fost executate în proporție de 91%, iar cele de finisaje în proporție de 12%. În afară de grupul sanitar pentru călători și camera ”Mama și copilul”, stația Eroilor 2 va avea un adăpost cu funcție de apărare civilă la nivelul -6,65 metri, dotat cu centrală de ventilație, grupuri sanitare și acces secundar cu scară fixă.

La ” Valea Ialomiței” se vor repara trenurile

Se află la intersecția străzilor Valea Ialomiței, Valea Oltului și Aleea Pârva. Va avea 5 accesuri și va funcționa și ca depou Metrorex. Aici se vor întreține și s evor repara trenurile de metrou.


Viorica de la Clejani: „Nu am vrut să mă mărit cu Ioniţă! Nu mi-a plăcut de el la început!”

Citește mai multe despre magistrala 5, Metrorex, Metrou și statii pe Libertatea.

Comentarii