Paul Anghel a comentat pentru Libertatea cazul în care zeci de oameni din București au acuzat compania Telekom că le-a falsificat semnătura pe contracte.
El a explicat că ANPC are responsabilitatea de a informa consumatorii și că, în această situație, clienții trebuie să se adreseze Inspectoratului General al Poliției Române deoarece este vorba despre infracțiunea de falsificare de semnătură.
„Până la momentul în care i s-a făcut oferta, prin vânzare la distanță a produsului respectiv, a acceptat sau nu a acceptat. Dacă dânsul nu a acceptat, trebuie să existe un suport durabil, o convorbire considerată înregistrată de către operatorul economic și din acea convorbire ar trebui să rezulte acceptul sau refuzul dânsului de a continua în primul rând, și de pe altă parte, acceptul dânsului de a încheia acest contract la distanță”, a declarat Paul Anghel, director în cadrul ANPC în cadrul emisiunii Adriana Nedelea la FIX.
Dacă există un refuz și dacă a fost semnat de către altcineva decât consumatorul, intră pe un tărâm al infracțiunii. Nu mai intră în competența ANPC-ului. Ține de competența IGPR.
Paul Anghel, director ANPC:
Paul Anghel le recomandă oamenilor că în cazul în care nu înțeleg anumite clauze din contracte să ia legătura cu o persoană de încredere „în așa fel încât să ne „traducă” acele clauze pentru a le înțelege și a ni le asuma”.
Să nu semnăm contractele fără să înțelegem și să ne asumăm clauzele contractuale. În situația în care nu le înțelegem, să cerem și să primim acel contract sau o variantă online a contactului în așa fel încât să o trimitem cunoștinței noastre care poate să ne-o descifreze ca să ne asumăm contractul.
Paul Anghel, director ANPC:
De asemenea, în situația în care ne considerăm dezavantajați, Paul Anghel precizează că e indicat să încercăm o soluționa amiabilă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro