Experimentul Facebook va avea loc vineri pe un eșantion limitat de utilizatori din Australia, a notat Business Insider.
Facebook a motivat decizia de a nu mai afișa numărul reacțiilor pentru a muta atenția utilizatorilor pe calitatea postării, fără a mai fi influențați de „popularitatea” acesteia. Mai ales că multe studii au arătat, în ultima vreme, ce impact puternic au asupra unora dintre tineri feedback-ul pe care îl primesc pe rețelele sociale.
Numărul de like-uri și alte reacții (inimioare, fețe supărate sau înlăcrimate), precum și numărul de vizualizări, vor fi ascunse utilizatorilor.
La fel ca în cazul testului Instagram, funcția similară nu va fi eliminată în totalitate de pe Facebook.
Numerele și valorile cândva vizibile pewntru toată lumea vor deveni private, ceea ce înseamnă că veți putea vedea în continuare numărul reacțiilor respective pe postările proprii.
„Vrem să realizăm un test limitat în care numărul reacțiilor și vizualizărilor video să devină private pe Facebook”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
„Vom strânge feedback pentru a înțelege dacă această schimbare va îmbunătăți experiențele oamenilor”, a mai spus acesta.
Ca și în cazul testului Instagram, testul de pe Facebook are ca scop concentrarea pe calitatea postării, nu pe numărul de „like-uri” sau de vizionări.
Afectează starea psihică a utilizatorilor
Bătălia pentru „like-uri” sau comparația între numărul de vizualizări a transformat rețelele sociale într-un soi de concurs între utilizatori, despre care mulți spun că afectează starea mentală a utilizatorilor, în special a tinerilor.
Mai multe studii și numeroși psihologi au indicat faptul că există o legătură între timpul petrecut de tineri pe rețelele sociale și starea lor psihică, tot mai desele depresii în care cad.
Celebrități precum Selena Gomez și Demi Lovato au vorbit despre necesitatea de a lua o pauză de la rețelele sociale pentru a se îngriji de sănătatea lor mentală.
Selena Gomez a spus că rețelele sociale i-au afectat starea mentală. Mulți internauți au vobit despre timpul petrecut pe rețelele sociale și dependența pe care acestea o dezvoltă.
facebook și Instagram nu sunt singurele platforme care se gândesc să renunțe la „like”. Jack Dorsey, CEO la Twitter, a spus că dacă s-ar întoarce în timp și ar redesena platforma, n-ar mai pune „like-ul” în prim plan.
Dorsey a spus că s-a gândit să renunțe la acest buton doar pentru a promova „conversațiile sănătoase”.
Și YouTube a făcut mișcări care indică faptul că vrea să renunțe la funcțiile care măsoară popularitatea anumitor postări.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!