Cuprins:
Motivele din spatele deciziei
Ultimul model Ferrari cu opțiune de cutie manuală a fost California, lansat în 2012. De atunci, toate mașinile mărcii au fost echipate exclusiv cu transmisii automate.
Gianmaria Fulgenzi, responsabil cu dezvoltarea produselor la Ferrari, a explicat pentru publicația Carsales motivele acestei posibile schimbări: „Am ajuns foarte aproape de limita maximă de performanță. În Formula 1, 0-100 km/h se face în 2.3 secunde. Cu modelul SF90 XX, atingem 2.4 sau 2.5 secunde – și asta cu tracțiune integrală. Nu este o experiență ușor de gestionat pentru oricine, mai ales în utilizare frecventă.”
Oficialul Ferrari a menționat că există o cerere crescândă pentru o experiență de condus mai autentică.
În cazul reintroducerii, cutia manuală ar putea fi disponibilă pe modele cu motoare mai puțin puternice, pentru a face condusul mai accesibil.
Fulgenzi a declarat: „Schimbarea manuală a treptelor de viteză este ceva ce ne-ar putea defini din nou, în funcție de model. În special seria Icona, care celebrează moștenirea noastră, ar putea găzdui o astfel de transmisie. Acestea sunt mașini care nu sunt făcute doar pentru cifre și recorduri, ci pentru emoție, pentru plăcerea pură de a conduce.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_88b5917c7a6a6f740c32b91714b9813b.jpg)
Accent pe experiența de condus
Oficialul Ferrari a subliniat importanța echilibrului între performanță și confort: „Pentru un șofer obișnuit trebuie să te susții fizic pentru acest tip de accelerație, iar cu privire la mușchii și oasele din gâtul tău, nu este ușor pentru perioade lungi. Nu cred că toți clienții noștri își doresc să se antreneze în fiecare dimineață doar pentru a putea conduce mașinile noastre.”
Conform sursei citate, noua transmisie manuală ar putea apărea pe un viitor model din gama Icona, care include creații precum Monza SP1, SP2 și Daytona SP3. Decizia Ferrari de a explora reintroducerea cutiei manuale reflectă o tendință în industria auto de lux de a oferi experiențe de condus mai autentice și personalizate, chiar dacă acest lucru poate însemna un compromis în termeni de performanță pură.
Vânzările Ferrari
Ferrari continuă să domine clasamentul de profitabilitate, cu rezultate impresionante. Constructorul italian a realizat 1,88 miliarde de euro profit, dintr-un venit total de 6,68 miliarde.
Astfel, Ferrari se află pe primul loc, cu un câștig de 136.671 de euro la fiecare mașină vândută, o creștere semnificativă față de 117.927 de euro în 2023.
Urmărește în fiecare zi seria de materiale dedicate finalei prezidențiale – „Nicușor Dan vs George Simion”!
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d0ef0a283cc1be265c01c6c57a895fd3.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_bfb3b8675ac401fa9b627f2a66817c94.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_504ee18886cbbd6c02ec6c5c54a67344.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_3b2ddd42d866d833a6e31317846d6641.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_e02a2758e74d9789cf62ac444537dd4f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_09c056bac9d9354a185aa634755cc66c.jpg)