Modele eliminate

Compania a anunțat că va înlocui modelul de teren F-150 Lightning, complet electric, cu un nou model EREV, care utilizează un motor pe benzină pentru a reîncărca bateria.

Compania renunță, de asemenea, la un model pickup de nouă generație, precum și la autoutilitarele comerciale electrice planificate.

„Când piața s-a schimbat cu adevărat în ultimele două luni, acesta a fost impulsul care ne-a determinat să luăm această decizie”, a declarat Jim Farley, șeful Ford.

Producătorul a declarat că se va orienta puternic către modelele pe benzină și hibride și că va angaja mii de lucrători, chiar dacă pe termen scurt vor avea loc unele concedieri la o fabrică de baterii din Kentucky.

Compania se așteaptă ca mixul său global de modele hibride, vehicule EREV și vehicule electrice pure să ajungă la 50% până în 2030, de la 17% în prezent.

De unde vin pierderile

Compania auto va amortiza gaura în principal în al patrulea trimestru din acest an, continuând anul viitor și până în 2027.

Aproximativ 8,5 miliarde de dolari sunt legate de investițiile pentru modelele electrice planificate.

Aproximativ 6 miliarde de dolari sunt legate de dizolvarea unei întreprinderi comune de baterii cu grupul SK On din Coreea de Sud, iar 5 miliarde de dolari de ceea ce Ford a numit „cheltuieli legate de program”.

Profitul crește pe benzină

Producătorul auto și-a majorat, de asemenea, previziunile pentru 2025 privind profitul ajustat înainte de dobânzi și impozite, la aproximativ 7 miliarde de dolari, față de intervalul anterior de 6-6,5 miliarde de dolari.

Politicile publice

Schimbarea Ford reflectă răspunsul industriei auto la scăderea cererii pentru modelele alimentate cu baterii, după ce companiile auto au investit sute de miliarde de dolari în vehicule electrice la începutul acestui deceniu.

Perspectivele pentru vehiculele electrice s-au înrăutățit semnificativ în acest an, deoarece politicile președintelui american Donald Trump au eliminat sprijinul federal pentru vehiculele electrice și au relaxat regulile privind emisiile de gaze de eșapament, ceea ce ar putea încuraja producătorii de automobile să vândă mai multe mașini alimentate cu benzină.

Vânzările de vehicule electrice din SUA au scăzut cu aproximativ 40% în noiembrie, după expirarea, la 30 septembrie, a unui credit fiscal de 7.500 de dolari pentru consumatori, care fusese în vigoare de mai bine de 15 ani pentru a stimula cererea.

Administrația Trump a inclus, de asemenea, în proiectul de lege privind impozitele și cheltuielile, adoptat în iulie, înghețarea amenzilor pe care producătorii de automobile le plătesc pentru încălcarea reglementărilor privind economia de combustibil.

Nu se caută electricele scumpe

Modelul F-150 Lightning a apărut din 2022, însoțit de multă fanfară – comediantul Jimmy Fallon a scris o melodie despre acesta.

Ford a crescut producția modelului pentru a face față unui aflux de 200.000 de comenzi, dar vânzările nu au ținut pasul.

Compania a vândut 25.583 de modele Lightning până în noiembrie anul acesta, o scădere de 10% față de perioada similară a anului trecut.

Succesorul modelului F-150 Lightning, pickup-ul T3, trebuia să fie construit de la zero într-un nou complex din Tennessee.

Ford înlocuiește acum producția de pick-up-uri electrice cu noi camioane alimentate cu benzină, începând din 2029, la fabrica din Tennessee.

Ford a renunțat efectiv la întreaga sa gamă de modele EV de a doua generație odată cu anunțul de luni.

Modele accesibile

Pentru viitoarea sa gamă de vehicule electrice, compania își mută atenția către modele EV mai accesibile, concepute de o echipă numită „skunkworks” din California.

Ford intenționează să comercializeze primul model al acestei echipe la un preț de aproximativ 30.000 de dolari și să înceapă vânzările în 2027. Ford construiește acest pickup electric de dimensiuni medii la fabrica sa din Louisville.

„În loc să cheltuim miliarde în plus pe vehicule electrice mari care acum nu au nicio șansă de rentabilitate, alocăm acești bani în domenii cu randament mai mare”, a declarat Andrew Frick, șeful operațiunilor Ford pentru vehicule pe benzină și electrice.

La începutul acestui an, Ford a declarat că se așteaptă să piardă aproximativ 5 miliarde de dolari din afacerea cu vehicule electrice în acest an, tot atât cât a pierdut în 2024.

La fel și la General Motor, și Stellantis

Scăderea recentă a vânzărilor de vehicule electrice în SUA face ca producătorii auto care s-au grăbit să lanseze pe piață modele electrice să concureze pentru un număr tot mai mic de cumpărători.

La fel ca Ford, mulți producători auto tradiționali revin la modelele pe benzină și hibride, reducând în același timp oferta de vehicule electrice pentru a compensa pierderile din acest segment.

Acest lucru ar putea oferi producătorilor specializați în vehicule electrice, precum Tesla și Rivian oportunitatea de a câștiga cote de piață, deși dintr-un total mai mic, au afirmat analiștii.

General Motors a înregistrat o pierdere de 1,6 miliarde de dolari în octombrie, pe măsură ce și-a ajustat planurile privind fabricile de vehicule electrice, și a avertizat acționarii că este probabil să înregistreze pierderi și mai mari în viitor.

Stellantis a renunțat, de asemenea, la unele dintre planurile sale privind vehiculele electrice, eliminând o camionetă electric Ram și orientându-se către hibride.

Exemplul Toyota

Trecerea unor producători auto tradiționali la hibride urmează exemplul Toyota Motor, lider de mult timp al pieței de hibride, care a pus accentul pe această tehnologie chiar și în perioada de euforie a industriei privind vehiculele electrice.
Anul trecut, Ford a mai anulat un SUV electric cu trei rânduri de scaune, o mișcare ce ar fi costat până la 1,9 miliarde de dolari.

Producătorul auto a declarat luni că se așteaptă ca afacerea sa cu vehicule electrice să devină profitabilă până în 2029.

Separarea de SK On

Facilitățile de producție de vehicule electrice ale Ford și cele trei fabrici de baterii din sudul țării au fost afectate săptămâna trecută, când partenerul său de joint-venture, SK On, a anunțat că pune capăt parteneriatului cu Ford.

Producătorul auto a confirmat luni că, în cadrul procesului de separare, o filială Ford va deține și opera în mod independent fabricile de baterii din Kentucky, iar SK On va deține și opera o fabrică de baterii din Tennessee.

Ford a declarat că va utiliza fabricile de baterii din Kentucky și Michigan pentru a produce baterii pentru sisteme de stocare a energiei și că intenționează să pună în funcțiune capacitatea inițială în termen de 18 luni.

Fabrica din Marshall, Michigan, va produce, de asemenea, baterii pentru pickup-ul electric de dimensiuni medii al Ford, în valoare de 30.000 de dolari.

Ford face prima mașină electrică a României

Ford deține în țara noastră o fabrică la Craiova, după ce anterior aceasta a fost deținută de concernul coreean Daewoo și de statul român, care asambla înainte de 1990 mașinile Oltcit.

Ford produce la Craiova modelul Puma electric, prima mașină electrică realizată în România.

Ford Puma Gen-E galben
Ford Puma Gen-E, prima mașină electrică produsă în România Foto: Shutterstock

Primul constructor din România care a comercializat o mașină electrică este Dacia, dar modelul Dacia Spring este produs în China.

Ford a produs anul trecut la Craiova 251.000 de mașini, iar pentru acest an are o estimare de 240.000-260.000 de unități.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.