De vineri seară și până joi, 6 octombrie, tramvaiul 41 nu va mai circula deloc, linia fiind suspendată. Întreruperea circulaţiei pe această linie are loc pentru finalizarea lucrărilor la calea de rulare de la intersecţia străzilor Braşov cu Piaţa Drumul Taberei. Practic se scoate vechea linie de tramvai și se montează una nouă, pe un nou traseu, după modernizarea zonei.
„Sperăm să terminăm în timp util”
„Lucrăm în schimburi. Suntem cam 20 de oameni acum pe șantier. Băgăm material, muncim fără pauză numai să terminăm la timp. S-a săturat și lumea de cât timp se muncește aici, dar nu e vina noastră. Acum scoatem calea veche de tramvai, care avea un mic ocol, și se montează una nouă, în linie dreaptă. Avem de spart, de excavat, de montat, dar sperăm să terminăm în timp util”, spune unul dintre muncitorii de pe șantier.
Sâmbătă, buldozerele și excavatoarele erau pe poziții. Se sparge betonul vechi la foc continuu. La câțiva pași, noul terasament a fost deja adus pentru a fi montat. Nu lipsesc nici șefii care dau indicații, dar mai fac și câte o glumă: „Mirceo, dă mai repede din mâini că poate te trezești cu o plasă în cap. Hai mai repede, nu vezi că ne înjură lumea, e balamuc aici”.
Peroanele modernizate sunt aproape finalizate
La ora 11.00, în zona pieței e agitație mare, dar pe șantier se muncea. În mai multe zone, tocmai pentru a termina la timp. După scoaterea vechiului terasament și a șinelor vechi, se va turna un strat de piatră, apoi se vor monta noile linii. Toate au fost deja aduse la fața locului.
„Refugiile sunt gata, urmează să se monteze gardurile și zonele unde vor sta călătorii. Noi acum ne ocupăm doar să montăm calea de rulare. Se vor face câteva verificări, evident, cu tramvaiele STB-ului, iar vineri dimineață (7 octombrie – n.r.) la prima oră sperăm ca publicul călător să beneficieze de tramvai ca și până acum”, mai spune un muncitor îmbrăcat în salopetă portocalie.
Acces simplificat la magistrala 5 și tramvaiul 41
Zilele trecute, inclusiv cei de la Metrorex au anunțat lucrările de modernizare din zonă. Unde accesul la metrou, pentru magistrala 5, se va face mult mai ușor, călătorii putând ajunge inclusiv pe peronul tramvaiului, așa cum se întâmplă și la Piața Crângași.
„Se va realiza ultima etapă de amenajare a intersecției, prin executarea lucrărilor de readucere pe traseul definitiv al liniei de tramvai. Finalizarea lucrărilor în această intersecție va realiza un important nod intermodal de transport prin crearea legăturii directe dintre metrou și transportul de suprafață, precum și un acces mai facil la zonele de interes adiacente”, a anunțat Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex.
S-au modificat mai multe stații de pe linia lui 41
Odată cu achiziția unor noi tramvaie moderne făcute la Arad, Primăria București a fost obligată să modifice mai multe refugii de pe linia aceluiași tramvai 41, pentru că peroanele erau mai mici decât noile tramvaie. Concret, noile tramvaie au o lungime de 36 de metri, cu aproape 3 metri mai mult decât au stațiile, motiv pentru care peroanele trebuie prelungite la 40 de metri.
În total 14 peroane trebuie ajustate, având loc deja lucrări la stațiile Brașov, Orșova, Parcul Drumul Taberei, Cașin și Agronomie. 22 de stații are linia de tramvai 41, una dintre cele mai aglomerate din București, dar și cea mai rapidă. Linia „metroului ușor”, așa cum cum a fost ea denumită de Traian Băsescu, fost edil al Bucureștiului, a fost inaugurată pe 23 mai 2007.
Licitație pentru modernizarea a 16 linii de tramvai
Zilele trecute, Primăria Capitalei a lansat licitaţia pentru reabilitarea a 16 linii de tramvai care totalizează 50 kilometri, valoarea investiţiei fiind de 500 de milioane de euro. Anunțul a fost făcut de Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă.
„Peste doi ani Bucureştiul nu va mai avea linie de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie. Asta înseamnă că autobuzele, pe traseele pe care le au comune cu tramvaiele, vor putea să aibă linie unică pe aceste linii de tramvai şi asta înseamnă că nu vom mai avea avarii cum avem în momentul acesta foarte des”, a declarat primarul.
Potrivit acestuia, din valoarea totală a investiţiei, 300 de milioane de euro vor fi obţinuţi prin Programul Operaţional Regional, iar pentru restul de 200 de milioane de euro Municipalitatea va lua împrumuturi şi se va adresa instituţiilor financiare internaţionale.
Foto: Andrei Crăițoiu
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
stavre • 03.10.2022, 15:37
Daca pentru 1.1km de linie tramvaie cea de la apaca i-a trebuit aproape 2 ani pentru 16 linii (50 km) oare câți ani iar trebuii?