Au venit la Bucuresti special pentru a se intrece pe circuitul de Formula 3 din jurul Palatului Parlamentului, dar ploaia le-a cam stricat planurile. Eric Ioan Sturdza si George Andrei Sturdza sunt printi la propriu si sunt dependenti de cursele de masini, de caii putere, de viteza. Unul sponsorizeaza o echipa de FIA GT3, iar celalalt e pilotul unui superb Morgan.
Eric Sturdza s-a nascut la Iasi, in 1943 si a fugit impreuna cu familia din Romania o data cu Regele Mihai, la sfarsitul lui 1947. De atunci pana in 1990 nu s-a mai putut intoarce in tara. ‘Visam sa-mi mai vad macar o data tara. Cand a cazut comunismul, venirea in Romania a fost primul lucru pe care l-am facut. Inima mea e aici. Cand am venit, aveam niste emotii, iar de fiecare data cand ajung aici, inima mea bate mai tare’, ne-a spus printul, care revine ‘acasa’ cat de des poate, la Iasi sau la Bucuresti. El este proprietarul bancii elvetiene Banque Baring Brothers Sturdza si sponsorul echipei Morgan. ‘Bugetul echipei este o parte a bugetului de publicitate al bancii. Am insistat sa ne implicam in asemenea curse anul trecut, cand am aflat ca va avea loc circuitul de aici. Voiam sa venim si sa reprezentam Romania, iar obiectivul nostru este sa ne clasam in acest an pe podium’, sustine Eric Sturdza.
Nu au terminat cursa din cauza conditiilor meteo
Unul dintre pilotii echipei este nepotul sau George Andrei Sturdza (42 de ani), care poarta pe combinezonul sau, cu mandrie, steagul Romaniei, chiar daca s-a nascut in Elvetia. Despre circuit, George Sturdza spune ca ‘este foarte interesant, e frumos, dar extrem de dificil. Sicanele sunt multe, punctele de franare sunt mici, iar ca sa termini o cursa trebuie sa mergi perfect’. Din pacate, vremea ploioasa de ieri le-a stricat planurile legate de podium, iar George Sturdza nu a reusit sa termine cursa.
Eric si George, urmasii directi ai lui Voda Sturdza
Mihail Sturdza a primit titlul boieresc de logofat in secolul XVIII, pentru ca la inceputul secolului XIX sa urce pe tronul Moldovei. Mihail Sturdza a domnit intre 1834-1849 si a fost dat jos de pe tron in urma revolutiei de la 1848. Un alt membru marcant al acestei familii princiare este Dimitrie A. Sturdza, fost prim-ministru al Romaniei intre 1901-1906 si presedinte al Partidului National Liberal.
„S-au tras obloanele” circuitului
Ieri s-a terminat evenimentul automobilistic al anului din Romania, spre regretul miilor de bucuresteni indragostiti de ‘bijuteriile’ pe patru roti. Standurile Ferrari au fost cele mai cautate, mai ales pentru fotografii. Chiar si premierul Tariceanu s-a declarat un fan infocat al italienilor. Cum masinile se inteleg foarte bine cu femeile frumoase, apetisantii iepurasi de la Playboy au incalzit atmosfera acceptand sa se fotografieze cu pilotii sau cu spectatorii.
Lucrarile de demontare a circuitului considerat de organizatori un succes total vor incepe chiar de azi si vor dura o saptamana.