Cuprins:
Negocieri comerciale între India și UE
India ar fi deschisă să reducă tarifele de la peste 100% la 10% în etape, conform unui raport Reuters care citează două surse din industrie și un oficial guvernamental. Acest lucru vine în ciuda dorinței producătorilor auto locali de a menține tarifele la cel puțin 30% și de a evita modificări ale taxelor de import pentru vehiculele electrice (EV) timp de patru ani pentru a-și proteja afacerile.
Solicitarea UE urmează unei cereri similare din partea administrației președintelui american Donald Trump, care a cerut, de asemenea, Indiei să elimine taxele de import pentru automobile, inclusiv pentru EV-uri.
Reducerea tarifelor pentru companiile europene
În cazul reducerii tarifelor, companii europene precum Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW ar obține un acces mai bun pe piața indiană. De asemenea, Tesla, care plănuiește să vândă EV-uri importate în India în acest an, posibil din fabrica sa din Berlin, ar putea beneficia de această schimbare.
O sursă din industrie a declarat pentru sursa citată: „UE a revenit cerând o ofertă mai bună, iar India dorește să facă o ofertă îmbunătățită”.
Ministerul Comerțului din India a discutat cerințele UE și poziția Indiei cu oficiali din Ministerul Industriilor Grele și reprezentanți ai industriei auto săptămâna trecută.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_fa5d2c2318386973289981a77f9dd41b.jpg)
Îngrijorările producătorilor auto indieni
Producătorii auto indieni, inclusiv Tata Motors și Mahindra & Mahindra, se tem că tarifele mai mici ar afecta investițiile lor, făcând mașinile importate mai ieftine. Ei propun reducerea tarifelor pentru un număr limitat de mașini pe benzină la 70% de la peste 100% imediat, apoi scăderea lor la 30% în timp, și menținerea tarifelor pentru EV-uri neschimbate până în 2029 înainte de a le reduce la 30% pentru importuri limitate.
Progresul negocierilor
India și UE lucrează la acest acord comercial de ani și au convenit în februarie să îl finalizeze până la sfârșitul anului 2025 pentru a reduce impactul tarifelor. Săptămâna trecută, președintele Consiliului European, António Costa, a scris pe X că este timpul să „avansăm decisiv în negocierile cu India”.
O altă sursă din industrie a comentat pentru CNBC: „Dacă UE simte acum presiunea de a încheia un acord cu India, trebuie să vedem cum putem capitaliza acest lucru. Totul se rezumă la pârghii de negociere”.
Urmărește în fiecare zi seria de materiale dedicate finalei prezidențiale – „Nicușor Dan vs George Simion”!

Monseur • 06.05.2025, 21:33
Ce-o fi atat de greu de inteles? Vrei sa vinzi mai mult? Pui un pret accesibil oamenilor, nu astepti sa te protejeze statul. Da-i mai frumos atunci cand faci profituri "bunicele", dai salarii si bonusuri imense sefimii si arati baluba poulimii. De ce sa traiasca si omul de rand, cand poate face miliardarul neplatitor de taxe si mai multe miliarde? Cum dracu' sa ajunga Mercedes, sau Tesla mai ieftine decat masinile facute in India? Nu suna a vrajeala? Nu suna, daca masinile facute in India sunt la fel de scumpe ca cele din Europa.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_9df5f88d463b992a5e3897d2663ffc01.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d05137a47cd0d6ec755b73983344990b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_9071dd69a5f0d30c1ddd5d32762c4ea3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_b5102c2c7829dfb33f92e2a94d6af204.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_e5e6378c4e8860490f6b032c863a21bc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_0aa06875a370866f932db8c68911c933.jpg)