UPDATE ora 13.00. Klaus Iohannis a ajuns la Aeroportul Otopeni.
Principalele declaraţii ale preşedintelui Klaus Iohannis
„Planul de relansare economică pe care l-am elaborat cu Guvernul Orban începe să-şi arate şi partea practică. Am participat azi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită din 1984 încoace. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internaţional, dar e nevoie să ajungi în aeroport în condiţii bune şi predictibile, iar această legătură este esenţială”, a spus Iohannis.
„Am participat în ultimele zile la metrou, la austostradă. Dezvoltarea infrastrucrii de transport este fundaţia pe care se clădeşte dezvoltarea economică.
Avem o şansă enormă când putem să folosim bani europeni care sunt puşi la dispoziţie. Din 2016 până în 2019 s-a realitzat doar 11% din acest proiect, iar în niciun an de la venirea guvernului liberal s-a realizat restul. Putem să ne dăm seama de voinţa politică. Sunt convinsă că acesta va fi ritmul impus în următorii ani şi care va schimba faţa României”, a mai spus Iohannis.
Premierul Ludovic Orban: Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Felicit constructorii pentru mobilizarea exemplară. Lucrarea este finalizată aproape în proporţie de 100%. Această linie este o realitate şi va fi pusă la dispoziţie în cel mai scurt timp posibil. Vom aloca fonduri europene pentru infrastructură. Miliarde şi miliarde de euro vor fi investiţi în transportul feroviar.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_13760f0125aa2bcc7a149f99ba5b82e7.jpg)
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat că este primul tronson de cale ferată construit de la zero din ultimii 30 de ani. Cei aproape 20 de kilometri vor fi parcurşi de călători în aproximativ 17 minute. Proiectul este aproape gata de a fi dat în folosinţă.
UPDATE. Klaus Iohannis a venit alături de premierul Ludovic Orban la Gara de Nord pentru a efectua o călătorie către noua rută spre Aeroportul Otopeni. Cursa este programată să dureze în jur de 30 de minute.
Şeful statului va susţine o declaraţie de presă în jurul orei 13.00
:contrast(8):quality(75)/https://mediacdn.libertatea.ro/unsafe/870x0/smart/filters:format(webp):contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2020/09/1199430094685363807707175095949673260227424n.jpg)
Primele teste pe calea ferată Gara de Nord-Otopeni au început în urmă cu o săptămână, iar luni preşedintele Klaus Iohannis a decis să circule pe această linie, informează Club Ferofiar. Şeful statului a cerut ca trenul să aparţină CFR Călători.
Cele mai recente teste pe ruta Gara de Nord-Otopeni au început vineri cu două automotoare Siemens Desiro („Săgeata Albastră”), după ce şeful statului este aşteptat luni să meargă pe această linie.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_1b58cbc0cbb229279534a94cbef85411.jpg)
Sursa citată arată că șeful statului a cerut ca trenul să aparțină operatorului feroviar de stat CFR Călători, și nu unei firme private, pentru a nu da naștere speculațiilor.
Iohannis nu vrea să-şi asocieze imaginea cu un om de afaceri controversat
Marțea treacută, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a călătorit și el de la Gara de Nord la Otopeni, însă la bordul unui automotor aparținând Transferoviar Călători (TFC), operator deținut de omul de afaceri Călin Mitică, care a fost acuzat de DNA de de constituirea unui grup infracţional, trafic de influenţă, dare de mită şi spălare de bani, arată Club Ferofiar.
Președintele nu a vrut să-și asocieze în niciun fel imaginea cu cea a lui Călin Mitică. Potrivit lui Lucian Bode, noua conexiune feroviară va fi dată în folosinţă din data de 12 decembrie.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email [email protected]
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_7508c57e20c26f164bf953dd6aea7196.jpg)

:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/158_3b1976f365a60739e2754d0a9f8093d4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_3ccf2a19bb8e301fdd22c0f531222edc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_d25dd4799695604ac4ce24faed48bfa6.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/196_3d77418d9ce1d1264a91f4b9bd82f98c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_7177b7eccae9044b5b7dc6b66cc4a993.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/222_4eb2a572bb68c27ef1734e60c87149e9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_74da1d090aaed6187cce71206cad8288.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_ae72a4078e0005f0078cd2a7ece2a77c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/179_4a6ecb11c41553bc412f47ba0a14e43a.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.