Principalele probleme semnalate de copiii și adulții care au apelat numărul 119 în perioada 5 ianuarie-16 aprilie vizează abuzul fizic și emoțional, abuzul sexual, neglijarea și cerșetoria.
Peste 50% dintre situațiile de abuz, neglijare sau exploatare semnalate s-au petrecut în familie, 4,1% în sistemul de protecție a copilului, 2,5% în spitale și 17,7 în alte contexte precum: în spațiul public, la școală, în mijloacele de transport, potrivit raportului.
Totodată, 171 de apeluri au sesizat situații de abuz, neglijare sau exploatare în care au fost implicați copii cu dizabilități, iar în 11 cazuri numărul 119 a fost apelat de copii cu dizabilități.
De asemenea, în perioada 9 martie-12 aprilie, au fost înregistrate 61 de apeluri în limba ucraineană, care vizau diferite situații în legătură cu refugiații minori.
Mădălina Turza, consilier de stat la Cancelaria premierului Nicolae Ciucă și coordonator al proiectului, a precizat că „numărul unic 119 și infrastructura de servicii din spatele acestuia reprezintă cea mai amplă reformă în domeniul protecției copilului pe care Guvernul a realizat-o în ultimii 20 de ani”.
Numărul unic 119, pentru cazurile de abuz asupra copiilor, este parte dintr-un program național aprobat în septembrie 2021 și este gratuit la nivel național, în orice rețea.
Libertatea a arătat anul trecut că în jumătate dintre direcțiile de asistență socială și protecția copilului din întreaga țară au fost înregistrate sesizări pentru fapte de violență sexuală în perioada 2005-2020, în care agresorii erau angajați ai instituției, iar victimele erau minori și persoane cu dizabilități din centre sau minori aflați în asistență maternală.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro