BYD a mai anunțat că va construi o rețea pe întreg teritoriul Chinei, declanșând o nouă cursă pentru super-încărcare.
Cuprins:
De ce este important
Șoferii sceptici în ceea ce privește vehiculele electrice și-au exprimat îngrijorarea că bateriile lor s-ar putea descărca în timpul deplasărilor pe distanțe lungi, ceea ce a determinat producătorii de automobile să propună ca soluții tehnologii de încărcare rapidă și de înlocuire a bateriilor.
Constructorii chinezi de automobile folosesc din ce în ce mai mult astfel de tehnologii ca puncte-cheie de vânzare pentru a atrage cumpărătorii pe o piață hipercompetitivă, iar aceste tehnologii au fost creditate pentru contribuția la adoptarea ridicată a vehiculelor electrice în China.
Tesla oferă, de asemenea, încărcătoare ultrarapide.
Tehnologii noi
BYD a declarat că așa-numita sa „super-platformă electronică” va fi capabilă de o încărcare de vârf de 1 000 de kilowați (kW), permițând mașinilor care o folosesc să parcurgă 400 km cu o încărcare de 5 minute.
Pentru a atinge o astfel de performanță, BYD a declarat că a dezvoltat un pachet de tehnologii, inclusiv baterii cu un multiplicator de încărcare de 10C, ceea ce înseamnă că acestea pot fi încărcate de 10 ori capacitatea bateriei pe oră.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_dbaf02ea4e6381819f511243b5ae3ad9.jpg)
Printre altele se numără motoare de mare putere, cipuri de alimentare cu carbură de siliciu de înaltă tensiune și încărcătoare rapide care suportă 1.000 kW putere.
Ce are Tesla
Prin comparație, Tesla se limitează în principal la un sistem de 400 de volți care poate încărca vehiculele sale electrice la o putere de până la 250 kW.
Excepție Cybertruck, care funcționează pe o arhitectură de 800 de volți cu o încărcare maximă de 350 kW, și camionul Semi care are un sistem de propulsie de 1.000 de volți.
Tesla și BYD sunt cei mai mari constructori de mașini electrice din lume. Tesla are cea mai mare capitalizare bursieră, de aproximativ 765 miliarde de dolari, chiar dacă a pierdut 50% din valoare din decembrie până acum.
De partea cealaltă, BYD are venituri mai mari ca Tesla și vinde mai multe mașini, inclusiv hibride.
Zeekr, Li Auto, Xpeng
Zeekr, marca electrică premium a Geely, a lansat anul trecut o platformă de 800 de volți care poate încărca 80% dintr-o baterie de 75 kWh în sedanul său Zeekr 007 de la 10% în 10 minute și jumătate.
Li Auto și Xpeng au tehnologii similare care pot atinge o autonomie de peste 400 km cu o încărcare de 10 minute.
De ce vor rețele
BYD reprezintă mai mult de o treime din vânzările de vehicule electrice în China, dar până în prezent proprietarii acestora s-au bazat în mare măsură pe instalațiile de încărcare ale altor producători auto sau pe cele ale unor operatori terți.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_92e05b478b6cf7112351868569d94fdb.webp)
Compania a declarat că cea mai recentă superplatformă electronică necesită propriile încărcătoare rapide și că va construi peste 4.000 de astfel de stații de încărcare în China, fără a preciza un interval de timp.
Fondatorul Wang Chuanfu, a făcut luni apel la investitorii externi, afirmând că societatea va primi cu plăcere ajutorul acestora pentru a construi mai multe unități.
Cu toate acestea, BYD ar trebui să recupereze timpul pierdut.
Nio are cea mai extinsă rețea
Constructorul auto chinez Nio are cea mai extinsă rețea de încărcare din China, cu inclusiv aproape 2.700 de stații de încărcare rapidă.
Tesla a condus cu eforturile sale din 2014 în China și a construit mai mult de 2.000 de stații, sau 11.500 Superchargers până în septembrie.
Jucătorii mai mici, precum Li Auto, Xpeng și Zeekr, și-au intensificat, de asemenea, eforturile pentru a-și extinde rețelele de încărcare rapidă.
Li Auto a declarat săptămâna trecută că a construit 1.900 de stații de încărcare rapidă începând cu aprilie 2023.
Zeekr a declarat anul trecut că și-a propus să construiască 100.000 de stâlpi de încărcare ultra-rapidă sau 2.000 de stații de încărcare ultra-rapidă la nivel național până în 2026.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_d28473d2a9930d0edc40da6e6d65d4a0.jpg)
Huawei intră în horă
Huawei a construit, de asemenea, stâlpi de încărcare ultra-rapidă răciți cu lichid care suportă o putere maximă de încărcare de 600 kW și vehicule cu arhitectură de până la 1.000 de volți.
Desfășurarea sa de instalații de încărcare, inclusiv încărcătoare ultra-rapide, a depășit 50.000 de piloni până anul trecut.
Îngrijorări
Cu toate acestea, analiștii au avertizat că adoptarea în masă a tehnologiei de încărcare rapidă va pune o presiune suplimentară asupra capacității rețelei electrice, ceea ce ar necesita eforturi și investiții suplimentare pentru modernizarea infrastructurii.
BYD a declarat că va aborda această provocare prin echiparea cu o unitate de stocare a energiei a fiecăruia dintre încărcătoarele sale rapide. Potrivit analiștilor, acest lucru va face ca aceste instalații să fie mai costisitoare.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a6c27347f79b548bc1f86e5b078cda6b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1cf584b171257ae6b33fd5aaf1f03344.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d46f3643dcc306b66395905b1cbdd39a.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_97962c6ea86729baf201cd8a6ce399b5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_1dd0f8f11520220e079ad8a3252c1b28.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a3a9f2ed0150f495f9beb6d3fe15b0ba.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_6a4d127b8a585e926a6e238e7f0294fc.jpg)