Măsura este menită să reducă riscurile asociate acestor mașini de mare putere și să sporească siguranța rutieră. Autoritățile au introdus categoria U pentru vehicule care au un raport putere-greutate de cel puțin 276 kW per tonă și o masă brută de până la 4,5 tone.
Printre modelele care se încadrează în această categorie se numără mașini puternice precum Lamborghini Huracan, dar și vehicule de performanță precum BMW M3.
Cum se obține categoria U
Pentru a obține acest permis, șoferii trebuie să parcurgă un curs online care costă 61 de dolari și durează între 30 și 45 de minute. După finalizarea cursului, participanții sunt testați, având dreptul să repete testul de câte ori este necesar într-un interval de 12 luni, fără costuri suplimentare. După promovare, solicitarea permisului costă încă 20 de dolari.
Potrivit guvernului din Australia, șoferii străini pot conduce temporar astfel de vehicule pe baza permisului obținut în alt stat, dar riscă amenzi semnificative de până la 5.000 de dolari și puncte de penalizare dacă dezactivează sistemele avansate de asistență la condus.
Odată cu introducerea categoriei U în Australia de Sud, autoritățile au interzis șoferilor să dezactiveze sistemele esențiale de siguranță, precum controlul tracțiunii, frânarea automată de urgență și sistemele de stabilitate electronică, atunci când circulă pe drumurile publice, notează site-ul Drive din Australia.
Pedepse mai drastice pentru șoferi
Această decizie a fost influențată de incidente tragice, cum ar fi moartea unei adolescente de 15 ani, Sophia Naismith, care a fost lovită mortal de un Lamborghini Huracan în 2019. În urma acestui eveniment, guvernul a introdus și pedepse mai dure pentru șoferii care cauzează decese prin neglijență la volan, crescând pedeapsa maximă de la un an la șapte ani de închisoare.
Kyam Maher, procurorul general din Australiei de Sud, a subliniat că aceste reforme sunt esențiale pentru a-i face pe șoferi mai responsabili.
„Moartea tragică a Sophiei Naismith a evidențiat probleme grave în legislația noastră actuală. Comportamentul periculos de condus nu primea sancțiuni corespunzătoare”, a spus oficialul.
Australia de Sud devine primul stat din țară care implementează o astfel de reglementare pentru vehicule ultra-performante. Alte state, precum Victoria, New South Wales și Queensland, nu au anunțat încă măsuri similare.
Această inițiativă face parte dintr-un efort mai amplu al Australiei de Sud de a moderniza sistemul de permise, inclusiv prin digitalizarea cerințelor pentru obținerea permisului.
În plus, categoria U reflectă o schimbare de paradigmă în ceea ce privește responsabilitatea șoferilor, punând accent pe educație și prevenție în cazul vehiculelor care pot fi extrem de periculoase în mâinile nepotrivite.
Prin introducerea acestui permis special, autoritățile speră să limiteze numărul de accidente rutiere cauzate de mașinile ultra-performante și să crească nivelul de conștientizare al șoferilor privind riscurile implicate.
costelu • 06.12.2024, 15:50
Discriminare, democrația cade peste tot și acolo unde nu a fost niciodată dictatură