Cuprins:
Tronsonul de metrou Gara de Nord 2 – Gara Progresul va avea o lungime de 11,94 km
Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat indicatorii tehnico-economici pentru extinderea magistralei M4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul.
Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul va avea o lungime de 11,94 km, dintre care 10,84 km vor fi destinați transportului de călători și 1,1 km pentru legătura cu depoul Progresul, incluzând un depou suprateran, o stație existentă (Gara de Nord 2) și 13 stații de metrou noi.
Cele 13 noi stații de metrou vor fi amplasate în zonele Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, George Rozorea, Chirigiu, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia, Toporași, Nicolae Cajal, Luică, Giurgiului și Progresul.
Conectarea la magistrala existentă va fi realizată în stația Gara de Nord 2 prin prelungirea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2.
Investiția totală se ridică la 3,43 miliarde de euro (cu TVA) și va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, bugetul de stat și alte surse legal constituite.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_80fc14b125ef26a8c6a566aeba6c1911.jpg)
Lucrările încep în 2025 și vor dura cel mult cinci ani
Execuția investiției este estimată să dureze 50 de luni.
„Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar).
Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4”, a informat miercuri secretarul de stat în Transporturi Irinel Scrioșteanu.
Pentru construcția tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul al Magistralei M4, trei asocieri, reunind 56 de societăți comerciale de renume național și internațional, au depus ofertele tehnice și financiare.
Lucrările, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro din fonduri europene nerambursabile accesate prin „Programul Transport” al UE 2021-2027, sunt programate să înceapă în 2025 și vor dura cel mult cinci ani.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f360494af9994e5ea0a806a4fcef655e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_9402694063ce1ee75a0fe10d9c9b21ae.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_73656678ca05fe35479a17b9b97d7e7d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_bfa354a03983969e2e65b34cf76ceb64.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_34334695698502cb187aff8b9ef060e5.jpg)