Mergi direct la conținut »
Nu mai sunt șoferi pentru autobuze în marile orașe din țară. Salariul de 1.000 de euro și cazarea nu sunt atractive
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Nu mai sunt șoferi pentru autobuze în marile orașe din țară. Salariul de 1.000 de euro și cazarea nu sunt atractive

Nu mai sunt șoferi pentru autobuze în marile orașe din țară. Salariul de 1.000 de euro și cazarea nu sunt atractive

Nu mai sunt șoferi pentru autobuze în marile orașe din țară, iar criza locurilor de muncă afectează grav activitatea de transport. Călătorii se înghesuie, mașinile vin din ce în ce mai rar iar multe autobuze zac în garaj pentru că nu are cine să le conducă. Șoferii profesioniști nu se înghesuie la angajare deși, cum este cazul în Timișoara- ar primi cel puțin 4.000 de lei pe lună și cazare. Situația se regăsește și în Brașov, Iași, sau alte orașe.

De Mihai Niculescu,

La Timișoara e tot mai greu să te urci într-un autobuz. Societatea de transport are 77 de mașini dar pe traseu sunt doar 46 iar conducerea vrea să angajeze cel puțin 20 de șoferi. Nimeni nu vine însă la interviu, relatează stirileprotv.

“Un şofer dacă munceşte poate să câştige un venit minim de 4.000 – 4.500 de lei lunar. Le oferim şi cazare” spune Nicu Bitea, directorul societății de transport public Timișoara.

La Iași, situația e similară. “Avem un deficit de 30-40 de șoferi. Ceilalţi conducători fac ore suplimentare” a explicat Cristian Stoica, directorul comapaniei de transport locale.

Suntem puţini, ore se fac multe, liber puţin. Sâmbătă o să am a doua zi liberă din luna asta, deci 2 libere pe lună. Stăm aici tot timpul, e greu” spune unul din șoferii de autobuz din Iași

Aproape toţi conducătorii noştri auto fac ore suplimentare în cadrul limitelor legale, însă ei sunt solicitaţi să facă ore suplimentare şi sunt plătiţi pentru acest lucru. Vor avea venit în jurul 3100- 3200 de lei, net, bani în mână” explică și directorul companiei de transport public Brașov, care ar mai avea nevoie de 30 de angajați

Potrivit Uniunii Transportatorilor Rutieri, ţara noastră se confruntă cu o criză de şoferi cu atestat profesional. Deficitul este de aproape 40 de mii. Șoferii profesioniști au plecat să muncească în strîinătate pe salarii duble.


Citește și: Un primar din România vrea să pună un meteorit pe stema comunei! Nu este singurul edil care face alegeri bizare „specifice localității”


 

Close
Închide
  Close