Mergi direct la conținut »
Decizie fără precedent a unei instanțe din România! Cum a ajuns o româncă să primească daune morale de 10.000 de euro din cauza unei stewardese
Ştiri Libertatea > Ştiri > Decizie fără precedent a unei instanțe din România! Cum a ajuns o româncă să primească daune morale de 10.000 de euro din cauza unei stewardese

Decizie fără precedent a unei instanțe din România! Cum a ajuns o româncă să primească daune morale de 10.000 de euro din cauza unei stewardese

De Remus Vlad,

  • Decizia instanței este o premieră pentru România.

  • Femeia a cerut 33.000 de euro, pentru arsuri, depresie și fobie de zbor, dar a primit doar o treime.

  • Arsurile au fost de gradele I și II, iar femeia a avut nevoie de 25 de zile de îngrijiri.

  • Curățarea rănilor și pansarea s-au făcut pe viu, prin desprinderea pielii arse, care i-au provocat dureri cumplite.

  • Psihologul a consemnat că femeia are fobie de zbor accentuată după incident, claustrofobie si tulburare de stres posttraumatic.

  • La proces, reprezentanții Blue Air le-au spus judecătorilor că incidentul a avut loc după turbulențe atmosferice și nu din cauza stewardesei. Au fost contraziși de martori și de un document întocmit după incident.

  • Blue Air este obligată, prin decizia definitivă, să îi dea, cu tot cu cheltuielile de judecată, aproape 12.000 de euro.

  • Libertatea a vorbit cu soțul Nicoletei Adela Grigoriu, care ne-a spus că avocații se vor ocupa mai departe de daunele dispuse de instanță.

  • Reprezentanții Blue Air ne-au dat prima declarație după decizia instanței.

Compania Blue Air trebuie să îi plătească Nicoletei Adela Grigoriu daune morale de 46.500 de lei, adică aproximativ 10.000 de euro, pentru că femeia a fost arsă, pe o mână și pe abdomen, cu apă fierbinte dintr-un termos, din vina unei stewardese.

Decizia este definitivă și a fost luată în 8 octombrie, de Tribunalul București. Acuzațiile au fost atât de clare încât instanța a dat o soluție la primul termen de judecată.

Judecătorii de la Tribunalul București au stabilit că una dintre stewardesele zborului Blue Air Roma – București, din 12 februarie 2017, a vărsat, din greșeală, apă fierbite pe Nicoleta Adela Grigoriu.

Incidentul a fost confirmat și de un judecător de la Judecătoria Sectorului 1, în 16 martie 2018.

„Dispune obligarea pârâtei (SC Blue Air Airline Management Solutions SRL, angajatorul stewardesei, n.r.) să plătească reclamantei suma de 46.500 lei cu titlu de daune morale, pentru vătămarea corporală, urmare a evenimentului din data de 12.02.2017”, potrivit deciziei din martie.

Polițiștii din Brașov au găsit-o pe misterioasa ”fată din cort”. Trăia de trei luni la marginea cartierului Șchei. Cine e
Recomandări

Polițiștii din Brașov au găsit-o pe misterioasa ”fată din cort”. Trăia de trei luni la marginea cartierului Șchei. Cine e

În afara celor 46.500 de lei, Blue Air trebuie să îi mai plătească pasagerei opărite 8.222,56, bani pe care ea i-a dat avocatului pentru procesul de la Judecătorie și de la Tribunal, dar și 2.000 de lei pentru taxa de timbru achitată.

Libertatea a vorbit cu soțul pasagerei care a câștigat procesul cu Blue Air

Reporterii Libertatea au luat legătura, telefonic, cu soţul Nicoletei Adela Grigoriu. Vlad Grigoriu ne-a declarat că de recuperarea celor 10.000 de euro stabiliţi ca daune morale de instanță se vor ocupa avocaţii.

„Alte lămuriri şi declaraţii nu vă pot da, vă rog să ne înţelegeţi”, ne-a spus bărbatul.

Ce spune Blue Air despre procesul pierdut. „Evenimentul nefericit este un caz rar”

Compania Blue Air a transmis, la solicitarea Libertatea, ce va face după decizia instanței.

„Blue Air a luat act de hotărârea pronunțată de Tribunalul București și va respecta decizia instanței. Situația a fost tratată cu maximă seriozitate de compania noastră, iar evenimentul nefericit este un caz rar în istoria noastră de zbor, cauzat pe fondul unor evenimente exterioare, independente de voința noastră, respectiv turbulențe severe”, ne-au spus reprezentanții companiei aeriene.

Calvarul unui chirurg român pregătit în Franța și Belgia după ce a revenit în România
Recomandări

Calvarul unui chirurg român pregătit în Franța și Belgia după ce a revenit în România

Cum a fost arsă femeia cu apă fierbinte

În 12 februarie 2017, Nicoleta Adela Grigoriu venea de la Roma la București, cu un avion Blue Air. Cu aproximativ o oră înainte de aterizarea pe Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni, termosul din care stewardesa servirea pasagerii cu băuturi s-a răsturnat, iar apa fierbinte din acesta a ajuns pe Nicoleta Adela Grigoriu. Femeia a fost arsă pe o mână și pe abdomen.

Însoțitoarele de zbor au adus trusa de prim ajutor și i-au dat cu un spray contra arsurilor pe pielea afectată. Femeia a cerut și un medicament contra durerilor, însă în trusă nu existau și analgezice.

Imediat după ce avionul a aterizat, Nicoleta Adela Grigoriu a fost preluată de la avion cu o ambulanță și dusă la camera de gardă a aeroportului. De aici, femeia a fost dusă la un spital din București, unde i-au fost dezinfectate rănile, iar medicii i-au prescris medicamente contra durerilor.

Lecții împotriva traficului de persoane cu copii de 13-14 ani în cea mai expusă zonă a României. „Până să fie cazul Caracal, directorii și profesorii nu erau foarte receptivi”
Recomandări

Lecții împotriva traficului de persoane cu copii de 13-14 ani în cea mai expusă zonă a României. „Până să fie cazul Caracal, directorii și profesorii nu erau foarte receptivi”

25 de zile de îngrijiri pentru arsurile de pe mână și abdomen

Nicoleta Adela Grigoriu avea arsuri de gradele I și II pe aproximativ 5% din suprafața corpului și până la vindecarea rănilor nu mai putea lucra, așa că medicii i-au dat concediu medical și au lăsat-o să plece acasă.

A doua zi, femeia a revenit la spital, pentru că mâna cu arsuri era foarte umflată. Medicul care a consultat-o a decis să îi administreze antibiotic, pentru ca rănile să nu se infecteze. Din nou, pentru dezinfectarea rănilor, i-a fost dezlipită pielea din zona arsă, o procedură foarte dureroasă, făcut „pe viu”, fără anestezie.

Au urmat mai multe vizite la medic pentru îngrijirea rănilor. În total, femeia a avut nevoie de 25 de zile de îngrijiri. Tratamentele și îngrijirile medicale care i-au fost acordate pentru arsurile suferite în timpul zborului au fost detaliate într-un certificat medico-legal pe care aceasta l-a primit în 21 martie 2017.

A cerut peste 30.000 de euro, pentru arsuri, depresie și fobie de zbor

În august 2017, după ce a adunat toate probele, femeia a dat în judecată compania Blue Air Airline Management Solutions. A depus la dosar certificatul medico-legal, dar și un document întocmit după incident, în avion, semnat și de stewardesă, în care era explicat incidentul.

Avocatul a arătat că Nicoleta Adela Grigoriu a avut, pe lângă dureri fizice, și suferințe psihice. Femeia a avut, potrivit avocatului ei, perioade de depresie, de teamă că nu se vor vindeca bine rănile, nu a putut face treburi casnice și nici nu a mai putut conduce mașina, nu a mai ieșit să se plimbe în zilele cu soare și nu a mai mers în vacanță pe litoral.

Mai mult, incidentul i-a adus și o teamă de a călători cu avionul. Teama a fost confirmată și de psihologul la care a mers Nicoleta Adela Grigoriu. Psihologul a consemnat că femeia are fobie de zbor accentuată după incident, claustrofobie si tulburare de stres posttraumatic și i-a recomandat să continue terapia.

La Judecătoria Sectorului 1, procesul a început să se judece în 15 decembrie 2017. După trei termene, timp în care fiecare parte a administrat probele, magistratul a încheiat judecata, în 16 februarie. Pronunțarea deciziei a venit însă abia după o lună, pe 16 martie. Judecătorul i-a dat dreptate Nicoletei Adela Grigoriu, dar nu i-a dat toată suma cerută ca daune morale și materiale. Femeia ceruse 150.000 de lei, iar instanța a decis ca ea să primească de la Blue Air doar o treime din această sumă, adică 46.500 de lei.

Explicațiile companiei

Reprezentanții Blue Air le-au spus judecătorilor că incidentul a avut loc după turbulențe atmosferice, care au mișcat căruciorul de servire, iar acesta a izbit un scaun. În acel moment, termosul s-a răsturnat, iar apa fierbinte s-a scurs pe Nicoleta Adela Grigoriu.

Juriștii firmei au încercat să explice că turbulențe atmosferice se pot produce frecvent în timpul călătoriei cu avionul și că, în aceste condiții, nu se poate vorbi de culpă sau de intenție.

Mai mult, compania Blue Air a susținut că suma cerută de femeie, de 33.000 de euro, este mult prea mare în raport cu rănile suferite.

Persoane care erau atunci în același avion, chemați ca martori la proces, au spus că la momentul incidentului nu erau turbulențe, iar termosul nu avea capacul pus.

Stewardesa a fost de vină, Blue Air trebuie să îi dea pasagerei daune de 10.000 de euro

La finalul procesului, judecătorul a concluzionat că de vină pentru arsurile suferite de Nicoleta Adela Grigoriu este stewardesa, care nu a fost atentă când a împins căruciorul cu băuturi.

Judecătorul a fost însă de acord cu compania Blue Air că suma cerută drept daune morale, de peste 30.000 de euro, este „disproporționat de mare”, astfel că 46.500 de lei reprezintă „o reparație echitabilă” pentru prejudiciul moral suferit.

Blue Air a contestat decizia la Tribunalul București în mai 2018. În 8 octombrie, chiar la primul termen, instanța a dat, definitiv, soluția în acest dosar.

„Respinge apelul (formulat de SC Blue Air Airline Management Solutions SRL, n.r.), ca nefondat. Obligă apelanta la plata către intimată a sumei de 2.749,99 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă”.


Citește și:

VIDEO/ O metaforă ca să nu uităm. 153 de secunde, piesă de teatru despre iadul din Colectiv. Repetiții la care se plânge mult

FOTO/ Automobilele de milioane ale Simonei Halep. Campioana are garajul burdușit cu bolizi de lux 

Close
Închide
  Close