Creatura marină de 13 metri lungime se află în portul Noto, unde calamarul zburător este considerat delicatesa orașului.

Se pare că pentru ridicarea statuii s-au folosit 25 de milioane de yeni (228.500 de dolari) din fondurile de urgență pentru redresarea economică.

Oficialii din Noto au declarat pentru presa locală că această investiție face parte dintr-un plan pe termen lung de a atrage înapoi turiștii după pandemie.

Japonia se luptă cu o nouă creștere a cazurilor de coronavirus, iar Tokyo se află în prezent în stare de urgență – al treilea pentru țară de când a început pandemia.

Orașul pescăresc Noto – situat în prefectura Ishikawa pe coasta central-vestică a Japoniei – a avut un număr foarte mic de cazuri, dar a fost afectat de scăderea semnificativă a turiștilor.

Noto a primit 800 de milioane de yeni (7,3 milioane de dolari) prin intermediul granturilor naționale, care au fost concepute ca un impuls economic de urgență pentru a ajuta zonele regionale afectate de pandemie, relatează Yahoo Japan.

Fondurile nu trebuiau neapărat să fie cheltuite pentru ajutorarea celor afectați de pandemia de COVID-19, dar administrația orașului a fost criticată de unele persoane pentru că a cheltuit atât de mulți bani pe cefalopodul uriaș, mai ales că pandemia nu s-a încheiat încă.

Un localnic a declarat pentru ziarul „Chunichi Shimbun” că, deși statuia ar putea fi utilă pe termen lung, banii ar fi putut fi folosiți mai bine pentru „ajutor de urgență”, cum ar fi de exemplu personalul medical sau căminele de îngrijire a persoanelor în vârstă.

Un purtător de cuvânt al orașului a declarat însă pentru „Fuji News Network” că statuia va reprezenta o atracție turistică, dar și o parte a unei strategii pe termen lung pentru a ajuta la promovarea orașului cu ajutorul faimosului calamar zburător.

La fel ca în multe alte țări, pandemia de coronavirus a lovit grav industria turistică a Japoniei.

Japonia găzduiește Jocurile Olimpice anul acesta, dar niciun fan din afara țării nu va fi permis la eveniment, ceea ce ar putea însemna pierderi de 200 de miliarde de yeni (1,8 miliarde de dolari), potrivit Takahide Kiuchi, economist executiv la Institutul de cercetare Nomura.

Captură video

Citeşte şi:

Alexandru Rafila: „Nu putem spune că școala a influențat negativ pandemia din România”

Un fermier belgian a mutat din greșeală granița cu Franța. „A făcut Belgia mai mare”

Vaccinul Pfizer ar putea fi administrat în SUA și copiilor între 2 și 11 ani, din toamnă

O femeie a intrat într-un centru de vaccinare și i-a dat pe ascuns un bilet asistentei. Aceasta a chemat urgent poliția
PARTENERI - GSP.RO
O femeie a intrat într-un centru de vaccinare și i-a dat pe ascuns un bilet asistentei. Aceasta a chemat urgent poliția
Doliu în familia lui Helmuth Duckadam. S-a spânzurat și a fost găsit abia azi
Playtech.ro
Doliu în familia lui Helmuth Duckadam. S-a spânzurat și a fost găsit abia azi
Momentul arestării criminalului din Argeș. Polițiștii l-au găsit întins lângă femeia înjunghiată în curtea bisericii. Preot: ”El mai mișca”
Observatornews.ro
Momentul arestării criminalului din Argeș. Polițiștii l-au găsit întins lângă femeia înjunghiată în curtea bisericii. Preot: ”El mai mișca”
Horoscop 18 mai 2021. Săgetătorii trebuie să fie atenți la mesajele adresate de partenerii de cursă lungă
HOROSCOP
Horoscop 18 mai 2021. Săgetătorii trebuie să fie atenți la mesajele adresate de partenerii de cursă lungă
A castigat peste 20 de milioane de euro la loto, dar a ramas fara vreun cent! Motivul incredibil pentru care o femeie a pierdut toti banii
Știrileprotv.ro
A castigat peste 20 de milioane de euro la loto, dar a ramas fara vreun cent! Motivul incredibil pentru care o femeie a pierdut toti banii
Cîţu, schimbare de ultim moment! Unde le este interzis persoanelor nevaccinate să intre. Totul s-a modificat în câteva ore
Telekomsport
Cîţu, schimbare de ultim moment! Unde le este interzis persoanelor nevaccinate să intre. Totul s-a modificat în câteva ore
CSALB, partener de conciliere pentru consumatori și bănci (Publicitate)
PUBLICITATE
CSALB, partener de conciliere pentru consumatori și bănci (Publicitate)