MENIU CAUTĂ

(P) Clasa Bonus Malus mica, polita RCA cu greutate. Cum platesti de nu poti duce pentru RCA

Distribuie

Asigurarea RCA este obligatorie si orice sofer stie ca trebuie sa o detina, pentru a putea sa circule cu autovehiculul pe drumurile publice. Aceasta poate fi obtinuta in doar cateva minute, prin plata online, de pe site-uri de incredere, precum romasig.ro– site pe care exista si un calculator RCA, util soferilor care vor sa obtina polita in doar 3 minute. Daca in ceea ce priveste obtinerea politei de asigurare, lucrurile sunt foarte clare, orice sofer ar trebui sa stie ca va plati pentru aceasta in functie de istoricul pe care il are in trafic.

In Romania, sistemul bonus-malus a intrat in vigoare in ianuarie 2010 si include bonusurile si penalizarile care le sunt aplicate soferilor in functie de istoricul pe care il au la volan si are scopul de a-i disciplina in ceea ce priveste polita de asigurare RCA. Numele mecanismului este simplu de interpretat: soferii care provoaca incidente in trafic, platesc – malus; soferii disciplinati, vor fi rasplatiti – bonus.

Mai concret spus, acest mecanism face o diferentiere intre soferii care au provocat daune in trafic si cei care nu au provocat incidente. Prin introducerea sistemului bonus-malus s-a incercat de fapt ca soferii sa fie responsabilizati, pentru a se reduce cat de mult posibil numarul accidentelor, daunelor si vatamarilor corporale.

Sistemul bonus malus stabileste valoarea pe care o are polita de asigurare RCA

In sistemul bonus-malus din Romania sunt incluse 8 clase de bonus si respectiv, inca 8 de malus. Orice dauna care se plateste in perioada in care polita RCA este valabila va fi penalizata prin scaderea a doua clase de bonus-malus. Acest lucru presupune ca soferii „cuminti” la volan, care nu produc incidente in trafic, sa fie incadrati in clasa B8, iar cei al caror istoric este plin de incidente urate in trafic sa fie incadrati chiar si in clasa M8.

Pentru a intelege mai bine despre ce este vorba, se impun mentionate clasele de „bonus” si clasele de „malus”. Clasa „bonus” mare va avea ca rezultat o valoare mai mica a politei RCA. La modul concret pentru B8, coeficientul care se aplica asupra primei de asigurare este de 50%; pentru B7, este de 60%, B6 – 70%, B5 – 75%, B4 – 80%, Br – 85%, B2 – 90% si B1 – 95%. Pe de alta parte, clasele de „malus” coeficientul pleaca de la 100% (M1), urmand sa creasca progresiv: M2 – 120%, M3 – 130%, M4 – 140%, M5 – 150%, M6 – 165%, M7 – 180% si M8 – 200%.

Presupunand ca o persoana fizica detine mai multe autovehicule, clasa bonus-malus va fi aceeasi pentru toate, adica cea care este cea mai favorabila pentru asigurat. In cazul persoanelor juridice situatia se schimba, bonus-malus aplicandu-se separat pentru fiecare autovehicul.

Polite de asigurare RCA mai mari pentru soferii periculosi in trafic

ASF, institutie care supravegheaza piata de asigurari, propune noi reguli care sa ii avantajeze pe soferii fara istoric negativ in trafic, atunci cand platesc RCA. Propunerile ASF fac referire la posibilitatea societatilor de asigurari de a lua in calcul la plata RCA noi criterii de departajare a soferilor, pe langa cele prevazute de sistemul centralizat bonus-malus.

Concret, ASF isi exprima dorinta de a fi luate in calcul si urmatoarele aspecte:

  • istoricul pe care soferul il are cu societatea de asigurare care incheie polita RCA;
  • acceptarea unui sistem de monitorizare de tip GPS, care sa inregistreze viteza de deplasare si de cate ori un sofer calca frana cand se afla in trafic;
  • accesul companiilor de asigurari la baza de date a politiei cu scopul construirii unui cazier in care sa se includa neregulile din trafic ale unui sofer.

 

Comentarii