Mai multe prevederi ale Ordinului emis de Ministerul Transporturilor se referă
la instructorii auto care îşi desfăşoară activitatea ca PFA, care susţin că
modificările legislative îi scot de pe piaţă.
Instructorii auto sunt obligaţi să îşi doteze maşinile cu camere de luat vederi
şi sistem GPS, să deţină în proprietate sau prin închiriere spaţii de învăţământ
pentru cel puţin opt cursanţi, să angajeze un profesor de legislaţie rutieră şi
să încheie un contract cu un cabinet medical.
De asemenea, instructorii auto independenţi sunt obligaţi să se asocieze câte
patru, în condiţiile în care Ordinul nr. 733/2013 nu conţine norme pentru reautorizarea
PFA-urilor după expirarea autorizaţiilor emise de către minister. După expirarea
autorizaţiilor (după cinci ani), PFA-urile sunt obligate ori să închidă porţile,
ori să se transforme în SRL-uri.
În plus, Ordinul nr. 733/2013 prevede ca atât instructorii independenţi, cât şi şcolile
de şoferi să aibă un procent minim de promovabilitate de 50%. În caz contrar, activitatea
şcolii sau a instructorului se suspendă o lună, iar la o altă „abatere“, şcoala se defiinţează.
Mai mulţi instructori independenţi au chemat în instanţă Ministerul Transporturilor şi
unii chiar au obţinut suspendarea Ordinului nr. 733/2013. De exemplu, Curţile de Apel
din Suceava, Constanţa şi Bacău au dispus suspendarea Ordinului nr. 733/201, în timp ce
la Curtea de Apel Craiova acţiunile instructorilor au fost respinse. Hotărârile Curţilor
de Apel nu sunt însă definitive şi au fost atacate deja cu recurs de Ministerul Transporturilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro