De Daniel Ionașcu,

La rândul său, Yahoo a cumpărat Tumblr în anul 2013 cu 1,1 miliarde de dolari, pe vremea când grupul era condus de către Marissa Mayer. Aceasta dorea să replice succesul pe care Facebook l-a avut prin preluarea Instagram cu un miliard de dolari.

Epopeea Tumblr

Numai că Tumblr nu este Instagram. Mare parte din blogurile găzduite pe Tumblr aveau conținut dedicat adulților.

Nici celelalte achiziții ale Yahoo nu au adus succesul scontat, astfel că firma și-a vândut principalele active către grupul Verizon în anul 2017 cu 4,48 miliarde de dolari.

Restul activelor deținute de Yahoo, respectiv participațiile la gigantul chinez Alibaba și Yahoo Japan, au fost separate într-o companie nouă.

Activitățile de internet ale Yahoo au fost grupate împreună cu site-urile din fostul grup AOL, pe care Verizon l-a cumpărat în 2015 cu 4,4 miliarde de dolari.

Din rău în mai rău

Astfel, noua divizie de internet a Verizon, care includea Yahoo și AOL, a fost grupată sub titulatura Oath, iar ulterior redenumită Verizon Media. Aceasta includea, pe lângă Yahoo Mail, Yahoo Weather, Yahoo Finance, Tumblr și site-ul foto Flickr, dar și publicațiile Huffington Post, Tech Crunch și Engadget.

Nici sub Verizon nu a dus-o însă bine: serviciul de chat Yahoo Messenger a fost închis, iar Flickr a fost vândut anul trecut.

”Sinergii evidente”

Acum a venit și rândul Tumblr. Utilizatorii acestuia aveau deja un conflict cu Verizon încă din 2018, când Verizon a interzis conținutul porno pe site. Tumblr a pierdut 16% din tot traficul său în luna imediat următoare interzicerii conținutul adult.

De partea cealaltă, Pornhub susține că există ”sinergii evidente” cu Tumblr. Numai că cele două părți nu au căzut de acord cu privire la preț.