Cuprins:
Situația actuală
Lansată în noiembrie 2024, licitația a avut mai multe prelungiri ale termenului de depunere a ofertelor. Valoarea estimată a contractului era de 10,5 milioane de lei, cu un termen de finalizare de doar 6 luni. Scopul era depunerea proiectului pentru finanțare până în iulie 2025.
„Nu renunțăm la proiect, ne repliem. Cred că pentru linia nouă nu mai sunt șanse. Ele erau mici de la început. Cred că asta a speriat – analiza pe linia nouă. Dar vom încerca să vedem orice se poate obține în acest termen scurt”, a explicat Eduard Boz, șeful Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMTPI)
Proiectul inițial prevedea modernizarea a 55 km de cale ferată existentă și construirea unui tronson nou de 10,5 km între Aroneanu și Vlădiceni, pentru a conecta aeroportul. Costul total estimat era de 270 de milioane euro, incluzând achiziția a 10 trenuri moderne.
Alternative și perspective
În ciuda acestui obstacol, AMTPI nu renunță complet la idee. Se va explora posibilitatea obținerii finanțării pentru reabilitarea liniilor existente, chiar dacă construcția noii linii pare improbabilă în acest moment.
Conform studiului de prefezabilitate citat, proiectul includea și reabilitarea gărilor, înființarea de noi stații, amenajarea de treceri de cale ferată și construirea de pasaje supraterane.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_59a806a6591520e1c1cd0777a7aa5c42.jpg)
Impact și consecințe
Eșecul licitației pentru studiul de fezabilitate reprezintă o lovitură semnificativă pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în zona metropolitană Iași. Proiectul viza îmbunătățirea conexiunilor cu localități precum Podu Iloaiei, Ungheni, Aroneanu, Holboca și Ciurea.
Autoritățile locale și județene vor trebui să reevalueze opțiunile disponibile și să caute soluții alternative pentru îmbunătățirea transportului public în regiune. Acest impas subliniază provocările în implementarea proiectelor de infrastructură majore și necesitatea unei planificări mai eficiente în viitor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_ab728aba05a09fb91d8c2ae78e9bc305.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_9e2d0cf64f360ce329b5ed323d7bc299.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_2eb6443bc3136bc1f8e952252ff752bd.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_ee521a74d04e93a5fa2daf1c41fd4ba9.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_b654fd5fa59bde962f82d0d47b378d87.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8139378a34e2e3e40388c629f53fe950.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_067ab229849887d23dc353d8fac997bc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_473ad1fbffe10ad3abb947c315e6646b.jpg)