E de ajuns ca ochii robotului să „clipească” și profesorul înțelege că Joshua dorește să intervină sau să răspundă la o întrebare adresată elevilor din clasă. Joshua interacționează și cu colegii în pauze, vorbesc și râd împreună. Joshua nu poate participa fizic la ore pentru că are o afecțiune a plămânilor și este ajutat să respire de un tub.
Ideea de a folosi un robot pentru a continua școala face parte dintr-un proiect finanțat de autoritățile locale din districtul Marzahn-Hellersdorf. Consilierul responsabil cu educația din districtul berlinez, Torsten Kuehne, spune că au fost cumpărate patru avataruri care îi ajută pe copii să învețe în continuare fără să fie prezenți fizic la școală.
„Inițial, ne-am gândit că ar putea fi folosite din cauza COVID-19, însă cred că acestea vor fi utile și în viitor, după ce pandemia se va încheia. Se întâmplă, din când în când, din diverse motive, ca un copil să nu poată fi în persoană la școală. Acest avatar îi poate oferi șansa să rămână în continuare printre colegi”, a declarat Kuehne, pentru Reuters, citat de Școala 9.
Digitalizarea școlii a fost accelerată de COVID-19 și roboțeii-elevi ar putea fi soluția pentru copiii cu diferite afecțiuni să-și continue studiile alături de colegii lor. În România, se face școală în spital, dar nu toate unitățile medicale au această facilitate.
Ministrul educației: „Nu poți trimite teme pe WhatsApp și să declari că ai predat online”
Pandemia de coronavirus a accelerat implementarea sistemelor de predare online în școli și se dorea a fi o alternativă potrivită, pe viitor, pentru cei care nu puteau ajunge la ore din diverse motive. Însă potrivit ministrului educației, Sorin Cîmpeanu, școala online a fost „un dezastru” din mai multe motive.
„Nu sunt susținător al școlii online. Școala online este un dezastru în România, atâta vreme cât nu avem conectivitate generalizată, nu există echipamente necesare pentru toți elevii, nu există platforme de evaluare și nici nu avem profesori care să se poată adapta regimului online. Nu poți trimite teme pe WhatsApp și să declari că ai predat online”, declara ministrul Cîmpeanu, la o lună după începerea acestui an școlar.
În perioada școlii online, motivația pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, în timp ce 10% se declară mai puțin dedicați profesiei în urma acestei experiențe arată studiul „Un an de școală online – Premise pentru inovarea educației”.
Cercetarea la care au participat peste 10.000 de cadre didactice din toată țara și-a dorit evaluarea modului în care s-au desfășurat activitățile cu elevii în perioada în care s-au suspendat cursurile cu prezență fizică în școli. Datele au fost colectate și analizate de specialiști în științele educației de la Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, între martie 2020 și februarie 2021.
Articolul complet, în Școala 9.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro