Mergi direct la conținut »
VIDEO / Românii care tunează motociclete la preț de apartament de lux. Bijuteriile pe două roți prind și 260 de kilometri pe oră
Politică Libertatea > Ştiri > Politică > VIDEO / Românii care tunează motociclete la preț de apartament de lux. Bijuteriile pe două roți prind și 260 de kilometri pe oră

VIDEO / Românii care tunează motociclete la preț de apartament de lux. Bijuteriile pe două roți prind și 260 de kilometri pe oră

Tuning pentru motociclete, o nouă pasiune de lux a românilor. Un atelier din București personalizează motociclete care ajung și la 100.000 de euro. Nebunii după motoare ar da oricât ca să devină regii șoselelor, pe două roți.

De Andreea Archip,

Inima îți bate cu putere, ochii nu mai știu pe ce să se concentreze, culorile îți iau mințile, creierul face calcule rapide cu privire la cât ai putea cumpăra, la care să renunți, că ai lua acasă tot magazinul. E un zbucium visceral, puternic, năucitor. Cam așa se simte o femeie în magazinele cu haine și pantofi. Și nu cred că există vreo diferență față de ce simte un bărbat atunci când intră în atelierul de tuning pentru motociclete al lui Andi Ceucă. Șiruri de motoare strălucitoare, motociclete ochioase, choppere. Paradisul oricărui pasionat. O pasiune deloc ieftină, însă.

Tuning pentru motociclete: viteză și design

“Motocicletele sunt ceva mai scumpe decât pantofii, probabil le putem compara cu un inel cu diamante, să avem un numitor comun, dar sunt jucăriile băieților, asta e clar”, glumește Andi, făcându-ne turul atelierului. Două frumuseți care costă peste 50.000 de euro ne iau ochii: două choppere de culoarea focului. „Astea sunt motociclete de sâmbătă-duminică, ieșiri la drumuri scurte, să te vadă lumea. E o altă zonă a motociclismului și a businessului nostru, crearea de motociclete unicat care reprezintă proprietarul și evident țin și de statutul social”, explică pasionatul. Pe Andi l-a prins microbul motoarelor de când era puști. Meșterea împreună cu tatăl lui la motociclete și făceau tot felul de improvizații. Dar meserie adevărată a învățat în Germania, unde a lucrat ani buni într-un atelier profesionist de customizat motoare. Și acum piața din România a devenit suficient de matură să guste acest gen de serviciu.

După dezvăluirile Libertatea, Valentin Gvinda a renunțat să preia conducerea TAROM. Pilotul a avut suspendată licența de instructor de zbor timp de trei ani
Recomandări

După dezvăluirile Libertatea, Valentin Gvinda a renunțat să preia conducerea TAROM. Pilotul a avut suspendată licența de instructor de zbor timp de trei ani

Dar pe lângă partea strălucitoare a acestui business, Andi încearcă să responsabilizeze românii și, de ce nu, să fluidizeze și traficul. „Periculos e și un pistol. Era vorba că nu armele ucid oameni (n.r.- armele nu omoară oameni, oamenii omoară oameni). Fix același lucru. E un vehicul care poate fi stăpânit, depinde de fiecare acum în ce măsură o face. În principiu, nu e pericol. Sunt mai mulți morți și răniți în accidentele auto decât în cele moto. Nu e chiar cel mai nesigur mijloc de transport. În București, din punctul meu de vedere, a devenit o necesitate deplasarea pe motocicletă. La ce trafic există, un drum de o oră probabil cu motocicleta îl faci într-un sfert de oră-20 de minute, mergând legal, evident. Și ne ajută foarte mult și clima, trebuie să o recunoaștem. Deși suntem comozi ca motocicliști, nu prea mergem pe ploaie, pe frig, clima ne ajută și, după cum ați văzut, sunt din ce în ce mai mulți motocicliști pe stradă”, spune Andi.

Libertatea a trimis un jurnalist în Siria | În mijlocul războiului pentru a ajuta! Românca Roxana Diaconescu se luptă să salveze viețile oamenilor prinși în conflictul din Siria
Recomandări

Libertatea a trimis un jurnalist în Siria | În mijlocul războiului pentru a ajuta! Românca Roxana Diaconescu se luptă să salveze viețile oamenilor prinși în conflictul din Siria

300 de kilometri la oră, pe două roți

În fiecare zi primește cele mai fanteziste cereri de la motocicliști, oameni care vin fie cu motorul lor la tunat, fie să își cumpere o bijuterie pe două roți gata făcută după indicațiile lor. „Clienții vin și spun: aș dori mai multă putere, mai mult confort sau aș dori un alt look. Și de aici intervenim noi cu designul, cu partea tehnică, cu sfaturi tehnice și de design. Zilnic primim cereri nebunești. De la motociclete pe care să își pună paharul de cafea și până la performanțe inedite. A venit un tip odată și era foarte supărat că motocicleta lui nu poate depăși 300 km pe oră”, spune Andi.

În atelier se sudează, se lipesc fire, se pun și se scot roți de pe șasiu. Și demonstrativ, Andi ne arată cum toarce una dintre creații. Un sunet greu, puternic, armonios, totuși. Sunetul pe care îl asociezi, în București, cu primăvara, fiindcă atunci ies pe stradă mai mult amatorii acestor senzații tari.

Cultul lui Pomohaci | Cum îi ademenea pe minori fostul preot acuzat de pedofilie. “La părintele îi e frică să doarmă singur”
Recomandări

Cultul lui Pomohaci | Cum îi ademenea pe minori fostul preot acuzat de pedofilie. “La părintele îi e frică să doarmă singur”

Motocicletele îți oferă libertatea de mișcare, dar cele făcute în atelierul lui Andi Ceucă sunt genul care îți întorc capul pe stradă. Prețurile unei frumuseți pornesc de la câteva mii de euro și pot ajunge până la 100.000.


Citește și: Cel mai bun motociclist din lume a primit premiu un automobil personalizat!

VIDEO/ Prima zi de fițe la Liceul „Jean Monnet”, cu motocicleta și jeep-ul. ”Poate că suntem un liceu mai cu bani, dar suntem egali între noi!”

Close
Închide
  Close