CNAS a transmis că a identificat fluctuaţii şi disponibilitate intermitentă în funcţionarea sistemului informatic care creează dificultăţi în desfăşurarea activităţii furnizorilor aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate.
„Vă informăm că în prezent sunt în derulare activităţi specifice pentru remedierea disfuncţionalităţilor apărute, iar pe perioada de indisponibilitate a PIAS, începând cu data de 18.09.2023, sunt aplicabile dispoziţiile legale”, a transmis CNAS vineri, 22 septembrie, într-un comunicat.
Instituția a transmis, de asemenea, că urmează ca, prin „ordinul preşedintelui CNAS să fie stabilită procedura de transmitere în sistemul informatic a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate off-line în această perioadă, a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate off-line anterior producerii disfuncţionalităţilor, care aveau termen de transmitere în această perioadă, precum şi a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale care aveau termen de raportare în această perioadă şi care nu au putut fi raportate”, a precizat CNAS.
Conform HG nr. 521/2023, „în situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea Platformei informatice din asigurările de sănătate, constatate şi comunicate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line”
Blocarea sistemului informatic, o problemă cu care medicii și pacienții se confruntă des
În iulie, CNAS anunța că „face eforturi pentru remedierea cât mai urgentă a situației”, după ce sistemul informatic avusese probleme din nou. Instituția sublinia la acel moment că „sistemul informatic al asigurărilor sociale de sănătate este subdimensionat şi construit pe tehnologii şi echipamente învechite”, conform Hotnews.
În martie, reprezentanții CNAS au raportat aceleași probleme la sistemul informatic, medicii de familie reclamând că blocajele le afectează activitatea și îi împiedică pe pacienți să obțină rețete compensate și trimiteri la medicii de specialitate.
Tot atunci, Societatea Națională de Medicină Familiei (SNMF) reclama, printre altele, că „acest sistem informatic perimat pune în pericol activitatea medicală la nivel naţional”.
Sistemul Informatic Unic Integrat – pe scurt SIUI – este una dintre cele patru componente ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate și a fost conceput în anul 2008.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
durban22 • 24.09.2023, 05:59
Era cazut de saptamana trecuta, si nimeni nu s-a ocupat de acest lucru!.Nu sant specialisti platiti pentru acest lucru ??.
Simona.T • 23.09.2023, 21:23
Nici macar o aplicatie nu sunt in stare sa o tina functionala, ce pretentii sa mai ai de conditii in spitale?