După ce aproape a terminat ridicarea unui gard înalt de doi metri de-a lungul celor 137 de kilometri ai graniței sale cu Rusia, Letonia se pregătește să înceapă o construcție similară pe cei 120 kilometri ai sectorului de frontieră terestră cu Belarus, alți 53 de kilometri fiind frontiera naturală delimitată pe râuri sau lacuri, ridicarea acestui al doilea gard urmând să se încheie în 2020 și va avea un cost estimat de 10,5 milioane de euro.
Din aceleași motive și Lituania a decis să ridice un gard la frontiera cu enclava rusă Kaliningrad și ia în calcul un altul la frontiera cu Belarus. ”Un astfel de gard nu va opri tancurile sau militarii, dar va face mult mai dificilă trecerea ilegală a frontierei și dă populației noastre o anumită liniște și senzația de securitate”, a explicat ministrul lituanian de interne, Eimutis Misiunas. Frontiera Lituaniei cu enclava rusă Kaliningrad are o lungime de 266 de kilometri, dar gardul va fi ridicat pe un sector de numai 30 de kilometri. Însă frontiera sa cu Belarusul are 678 de kilometri, fapt ce ar face dificilă ridicarea unui gard pe toată această lungime.
Cât despre Estonia, aceasta a decis de mult timp să ridice un gard de sârmă ghimpată de-a lungul celor 90 de kilometri ai frontierei sale terestre cu Rusia, însă construcția avansează lent și înregistrează întârzieri față de planul inițial ce prevedea terminarea gardului anul acesta, noul termen estimat fiind acum anul 2020.
Întrebat despre aceste măsuri, un consilier din cadrul președinției ruse, Bogdan Bezpalko, a descris gardurile ridicate de cele trei state baltice drept ”complet nenecesare”’. ”Ar fi fost mai bine să cheltuiască banii pe altceva”, a mai spus reprezentantul Kremlinului, susținând în plus că respectivele garduri ”sunt parte a unui plan de război psihologic împotriva Rusiei”.
CITEȘTE ȘI:
ANALIZĂ. Patronii de hârtie. Mai mulți antreprenori care au primit finanțare prin programul Start-Up Nation și-au scos firmele la vânzare pe OLX
EXCLUSIV. Adunarea Parlamentară a NATO a costat Parlamentul peste 11 milioane de lei: camere de supraveghere și distrugătoare de documente, printre achiziții
VIDEO | Povestea uimitoare a mecanicului care vorbeşte cu avioanele înainte de a le repara. Cum a ajuns un avion F16 american să fie botezat „Mirciulică”?