Cuprins:
Turiștii vor experiențe și autenticitate
Conceptul de „inclusiv insula”, lansat de Fort Young Hotel & Dive Resort din Dominica, în 2022, este exemplul perfect al acestei transformări.
Pe lângă serviciile standard, oaspeții beneficiază de excursii zilnice la atracții naturale spectaculoase.
Deși tariful e mai mare (456 USD/noapte/persoană) și e nevoie de o rezervare minimă de cinci nopți, programul generează deja 30% din rezervările de agrement ale hotelului.
Tendința nu este izolată. Stațiuni de lux precum Nay Palad Hideaway din Filipine sau Sandals Royal Curaçao oferă pachete care includ activități, cine în oraș, excursii sau acces la atracții culturale.
„Nu trebuie să te gândești la ce vei mânca, nu trebuie să-ți planifici activitățile, pentru că ei ți-au planificat totul. Uneori, planificarea este cea mai grea parte, deci dacă stațiunea include deja activități, este mai ușor să participi”, spune o turistă.
Ikos Resorts, prezent în Grecia și Spania, merge și mai departe, oferind oaspeților autoturisme gratuite pentru explorarea pe cont propriu a regiunii, plus acces gratuit la muzee.
Până și giganții din domeniu, cum e Paradisus by Meliá, își reconfigurează ofertele pentru a integra experiențele locale în pachetul all-inclusive.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8b9d13ea212ec37b5a6d26ff32f09b19.jpg)
Oaspeții se pot bucura de yoga pe plajă, excursii montane sau vizite la muzee, în funcție de stațiune.
Schimbarea încurajată de rețelele de socializare
Specialiștii spun că această schimbare e alimentată și de rețelele sociale. Turiștii vor să trăiască și să posteze momente unice, nu doar să se bronzeze.
„Ei nu vor doar o vacanță neîntreruptă. Vor să interacționeze cu localnicii și cu destinația”, a spus A’Rielle Thomas, specialist în vacanțe.
„Înainte, călătorii erau de acord să petreacă șapte zile la hotel, să se odihnească, să se bucure, să mănânce, fără să se gândească. Acum, nu. Oaspeții sunt mai curioși, pentru că au acces la mai multe informații. Vor mai multe experiențe, mai multe aventuri”, afirmă Paula Forero, director la Paradisus Palma Real.
Resorturile care nu se adaptează riscă să rămână fără clienți într-o lume în care „experiența” a devenit noua monedă de schimb a turismului.
În plus, tendința majoră în turism pentru 2025 este pentru călătorii mai lungi.
Între timp, românii preferă luxul și resorturile all inclusive.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1be2933652074967618b97a23be55db9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_4bebfb36325329c1490677f930fa8a6c.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_9eca5b9e35a1d2113f5a8a7121a4c7d0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_2ed2331e00a997701f8cdb6ba8858f85.jpg)