Clic sau ticăit ritmic din compartimentul motorului

Un sunet de tip „tic-tic-tic” care vine din partea superioară a motorului poate indica un nivel scăzut de ulei. 

Componentele sistemului de distribuție, precum supapele nu sunt lubrifiate corespunzător, generând un zgomot ritmic care variază odată cu turația.

Soluție: verifică nivelul uleiului și completează-l. Dacă zgomotul persistă, mergi la un service auto, pentru că zgomotul poate ascunde o problemă mai gravă.

Scârțâit la frânare

Un sunet înalt, ascuțit, atunci când apeși frâna, indică plăcuțe de frână uzate. 

Plăcuța de frână creează frecare împotriva discului de frână pentru a încetini și opri vehiculul.

Clapeta metalică de avertizare intră în contact cu discul, semnalând  că trebuie schimbate plăcuțele de frână.

De ce e grav: plăcuțele uzate cresc distanța de frânare și pot provoca accidente, de aceea trebuie schimbate rapid.

Scrâșnet metalic

Dacă sunetul apare la frânare, plăcuțele pot fi complet consumate, iar metalul atinge discul, o situație periculoasă. Zgomotul este mai ascuțit și mai grav decât scârțâitul. În acest caz, vei simți vibrații în podea mașinii sau în pedala de frână.

Dacă zgomotul se aude când virezi sau accelerezi, este posibil ca un rulment de roată uzat să fie cauza. Rulmentul este un set de bile de oțel care permit roții să se învârtă cu o frecare minimă.

Specialiștii recomandă o vizită rapidă la un mecanic.

Vuiet sau zumzet puternic sub mașină

Un zgomot profund și puternic în timpul accelerării poate indica o scurgere în sistemul de evacuare.

Aceasta poate fi cauzată de un amortizor ruginit, o țeavă de eșapament crăpată sau o garnitură defectă.

O astfel de scurgere permite zgomotului, dar și gazelor toxice, precum monoxidul de carbon, să pătrundă în interiorul mașinii, ceea ce reprezintă un risc serios pentru sănătate.

Însă și alte probleme ale mașinii pot produce un zgomot de bubuitură sub mașină.

De aceea, este bine să mergeți cu mașina la o inspecție pentru a identifica si rezolva problema.

Un șuierat de sub capotă

Dacă auzi un șuierat constant, mai ales când motorul este oprit, poate fi vorba despre o scurgere de lichid de răcire dintr-un furtun fisurat.

Este posibil să existe o mică gaură sau fisură în furtunul radiatorului, care provoacă pulverizarea lichidului de răcire sub presiune, însoțită de un zgomot șuierător.

Însă nu e singura defecțiune care poate produce acest sunet, cunt și altele ce pot afecta performanța motorului și aprinde martorul de bord.

Soluție: o scanare poate indica exact sursa problemei și ce a pornit martorul în bord..

Zgomotele neobișnuite ale mașinii nu trebuie ignorate. Este important de reținut în ce condiții apar, iar apoi trebuie mers la un service pentru o verificare profesională.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.