Tragedia s-a petrecut în dimineața zilei în zona industrială a orașului, cartierul cunoscut sub numele Baza 3. Momentul a fost filmat cu camera de bord amplasată într-o mașină care circula pe banda 1. Din imagini se poate observa cum femeia în vârstă de 41 ani ajunge până la mijlocul străzii, după ce i s-a acordat prioritate de a trece strada pe trecerea de pietoni, de către șoferul aflat la volanul mașinii de pe banda 1.

Un alt șofer, care circulă cu o viteză foarte mare pe banda 2, nu schițează nicio intenție de a frâna în apropierea zebrei. Impactul a fost nimicitor, medicii ajunși de urgență au încercat în zadar s-o resusciteze la femeie. Ulterior, au apărut imagini cu mașina Volkswagen implicată în accident, condusă de un tânăr în vârstă de 20 ani. Fotografia arată ca plafonul mașină a fost îndoit puternic în locul în care femeia a fost proiectată după impact.

Femeie ucisă pe trecerea de pietoni. Experiment făcut în același loc, la trei zile după tragedie: „Am traversat de șase ori. Ți se ridică părul în cap”
Mașina implicată în accident a fost grav avariată din cauza vitezei foarte mari cu care era condusă de șoferul în vârstă de 20 de ani. Foto: Info Trafic Iași

Relatările jurnalistice făcute după accident indică faptul că semaforul care ar fi trebuit să oprească șoferii la zebră nu funcționa. În schimb, era în funcțiune un semafor dedicat pietonilor care, cel mai probabil, indica în acel moment culoarea verde.

Experimentul făcut la trei zile după accident arată că unul dintre semafoare este în continuare nefuncțional. În același timp, nici Poliția Rutieră, nici autoritățile locale nu au făcut nimic altceva pentru a preîntâmpina un viitor accident similar. Șoferii circulă în continuare cu viteze mult peste limita legală pe o secțiune de drum unde maximul permis este de 50 km/h.

„Trecerea de pietoni e o glumă proastă din mai multe puncte de vedere.

Pietonii ajung într-o baltă cu noroi după traversare.

Se circulă foarte, foarte tare. E noaptea minții acolo. Unde și de ce se grăbesc, nici ei nu știu, dar bagă piciorul la fund pe pedală. Primitivi. Am traversat de șase ori acea trecere, așezându-mă pe trotuar, așteptând să oprească mașinile. Ți se ridică părul în cap. Foarte mulți șoferi trec cu viteză mare fără să schițeze vreun gest.

Indicatorul de trecere nu e reflectorizant, ori reflectă foarte prost. Acum câteva zile circulam cu mașina în Italia și într-un orășel erau niște indicatoare de treceri de pietoni pe care le vedeam clar de departe, în lumina faurilor. Repet, clar, reflectorizante. Chiar mă gândeam, cum de acolo sunt așa, iar la noi sunt niște chestii ciudate, care abia se văd pe timp de noapte.

Acolo ar trebui probabil și niște benzi rezonatoare transversale, montate înainte de trecerea de pietoni, pentru o măsură în plus.

La trecerile de pietoni problematice ar trebui montate sisteme inteligente, cu senzor de prezență, astfel ca să se aprindă lumini intermitent pentru avertizare”, a scris Nicu Roșu, autorul experimentului, pe pagina de Facebook Radar Iași.


Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Urmărește cel mai nou VIDEO

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (1)
Avatar comentarii

Mitica_Cornel 18.12.2025, 12:57

Asta nu este masina deformata la un impact la 50 km/h cat este limita in oras. Urmeaza ani de procese care se vor finaliza cu o noua victorie a justitiei independente din Romania: 1 an cu suspendare.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.