Noi reguli pentru șoferii suedezi

În curând, șoferii din Suedia ar putea fi nevoiți să acorde mult mai multă atenție sistemului de iluminare.

Conform sverigesradio.se, site-ul postului public de radio, Agenția suedeză de Transport lucrează la introducerea unor noi norme care vizează farurile de întâlnire, după ce tot mai mulți participanți la trafic reclamă disconfort din cauza luminii orbitoare.

Anders Gunneriusson, expert în cadrul Agenției, a confirmat creșterea numărului de sesizări privind farurile care orbesc în trafic. Noul set de reguli ar urma să impună verificarea obligatorie a intensității și unghiului farurilor în timpul inspecției tehnice periodice.

Farurile reglate greșit ar putea pica mașina la ITP

Conform proiectului, mașinile cu lumini incorect orientate sau prea intense vor fi marcate ca neconforme și pot fi respinse la control. Măsura urmărește reducerea riscului de accidente cauzate de vizibilitatea redusă și creșterea confortului în trafic pentru toți conducătorii auto.

Potrivit lui Gunneriusson, șoferii vor trebui să verifice poziția luminilor înainte de inspecție și să remedieze eventualele defecțiuni în service. Autoritatea pregătește detaliile finale, urmând ca data de intrare în vigoare a noilor prevederi să fie anunțată oficial.

Amenda pentru șoferii români care circulă cu farurile reglate greșit. Noile reguli impuse de Codul Rutier 2025

Conform Codului Rutier actualizat, orice defecțiune a sistemului de iluminare este sancționată. Chiar și un singur bec ars poate atrage o amendă considerabilă. Articolul 101 din Codul Rutier prevede: „Constituie contravenții și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni […] circulația cu un autovehicul și tractor agricol sau forestier, remorcă sau tramvai cu defecțiuni la sistemul de iluminare.”

Sancțiunile pot varia între 6 și 8 puncte de amendă, echivalentul a 1.200-1.600 de lei. În cazuri mai grave se poate reține și certificatul de înmatriculare.

Articolul 112 din Codul Rutier specifică situațiile în care se reține talonul auto. Acestea includ circulația pe timp de noapte fără faruri, lămpi de semnalizare sau dispozitive de iluminare și semnalizare luminoase. De asemenea, lipsa mijloacelor fluorescent-reflectorizante poate duce la reținerea talonului. În cazul în care doar unul dintre faruri nu funcționează, se va aplica doar o amendă contravențională.

Dacă șoferul poate înlocui pe loc un bec ars, există posibilitatea să evite amenda. Conducătorii auto sunt obligați să se asigure că toate elementele de iluminare funcționează corect înainte de a porni la drum.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.