Mergi direct la conținut »
Taximetriștii se pregătesc să se opună proiectului ordonanței privind reglementarea ridesharing
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Taximetriștii se pregătesc să se opună proiectului ordonanței privind reglementarea ridesharing

Taximetriștii se pregătesc să se opună proiectului ordonanței privind reglementarea ridesharing

Patronatele companiilor de taxi pregătesc o opoziție vehementă, în contextul în care Guvernul a publicat proiectul ordonanței privind reglementarea activității de ridesharing. Asta a susține Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, care reprezintă companiile din ridesharing – Uber, Bolt şi Clever.

De Răzvan Mihalașcu,

„Avem încredere că guvernul nu va ceda presiunilor şi va alege să reprezinte interesul consumatorilor, prin crearea unui mediu competitional modern”, a precizat Cătălin Codreanu, conform Mediafax.

Coaliţia pentru Economie Digitală reprezintă companiile din ridesharing – Uber, Bolt şi Clever.

„La o primă vedere, proiectul de OUG detaliază un proces complex de autorizare şi verificare a platformelor, mașinilor şi şoferilor, similar cu cel din industria de taxi…Amintim însă că punerea în transparenţă nu schimbă cu nimic situația de fapt. Incertitudinea şi riscul sancțiunilor pentru șoferi au rămas, ceea ce face ca numărul şoferilor activi să rămână la jumătate din media zilnică. În continuare, timpul de aşteptare rămâne ridicat, iar prețurile crescute. Adoptarea de urgenţă a proiectului pus în dezbatere publică este singura soluţie pentru revenirea la normal”, a adăugat Cătălin Codreanu.

Joi, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere proiectul de ordonanţă de urgenţă pentru reglementarea activităţii de ridesharing.

Taximetriștii spun că noul proiect va crea discriminări între regimul care li se aplică lor și cel aplicat șoferilor din transportul alternativ. Aceștia spun că ei trebuie să aibă case de marcat expertizate metrologic, inspecțiile tehnice periodice se fac mai des, iar asigurările RCA sunt de transportator, deci mai scumpe. De asemenea, aceștia nu doresc un număr nelimitat de licențe.

„Să primească la discuții reprezentanții a trei companii care au fraudat statul ani de zile este ceva anormal. Tu vrei să dai o ordonanță care nu respectă Codul Fiscal. Acolo se spune exact ce trebuie să se facă. Pentru servicii de orice fel trebuie dat bon fiscal scos de o casă fiscală autorizată metrologic. Este o bagabonțeală. Se creează un paradis fiscal pentru aceste societăți. Care e siguranța acestor mașini de 15 ani? Noi facem ITP din 6 în 6 luni. Ce asigurare au? Noi avem RCA de transportator”, spune Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

Acesta mai acuză autoritățile de ipocrizie, deoarece până acum s-au plâns de problemele de mediu, dar noul act va permite ”rable” de 15 ani.


Citește și:

UPDATE / Rectorul și prorectorul Academiei de Poliţie au demisionat. Carmen Dan le ceruse să renunțe la funcții, fiind urmăriți penal


 

Close
Închide
  Close