Cuprins:
Aceste teste simulează condiții reale de trafic urban, pe drumuri naționale și pe autostradă. Clasamentul este împărțit în cinci categorii, în funcție de tipul de combustibil: benzină/mild hybrid, diesel/mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid și GPL.
Cele mai economice mașini pe benzină și mild hybrid
În această categorie, versiunile mild hybrid domină clasamentul. Podiumul este ocupat de mărci japoneze, cu Suzuki în frunte. Toyota se remarcă prin motoare fără electrificare.
Mașinile mici și ușoare sunt avantajate datorită masei reduse și secțiunii transversale mici.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/benzina.jpg)
Modelele europene precum Fiat 500, Panda și Lancia Ypsilon se află în top datorită sistemelor hibride de 12V.
Surpriza acestei categorii este Citroën C5 Aircross, un SUV compact care intră în clasament datorită sistemului său mild hybrid.
Cele mai economice mașini diesel și mild hybrid
Motoarele diesel demonstrează eficiență fără ajutor electric. Primele poziții sunt ocupate de motoarele TDI de 2,0 litri ale Grupului Volkswagen, urmate de motoarele BMW. Mazda CX-60 se remarcă în mijlocul clasamentului, concurând cu mașini mai mici și motoare mai compacte.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_c6040c4787ebe8fc5b719615e53fa897.jpg)
Alfa Romeo Giulia, deși nu este în fruntea listei, oferă o experiență de conducere satisfăcătoare.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/diesel.jpg)
Cele mai economice mașini full hybrid
Această categorie este dominată de mărci asiatice, în special japoneze și sud-coreene. Surprinzător, Toyota nu ocupă prima poziție, deși are o prezență semnificativă în top. Honda ocupă primele două poziții, un rezultat remarcabil.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/electrice.jpg)
Renault este singura marcă europeană prezentă în top 20, cu modelele Clio, Arkana și Espace. Este important de menționat că în cazul hibrizilor full, aceste valori reduse sunt sprijinite mai ales de consumurile urbane minuscule. Acestea echilibrează randamentul slab de pe autostradă.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_66b13423be531171e8e07cf139a98a12.jpg)
Cele mai economice mașini plug-in hybrid
Modul plug-in hybrid este, de fapt, un ciclu de o oră în care mașina pornește cu bateria încărcată complet. După ce rămâne fără curent, continuă cu benzină. În modul Hybrid însă, bateria este goală la start, iar motorul cu ardere internă funcționează exact ca la un full hybrid.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/plug-in-hybrid.jpg)
Acolo, regele e modelul care a liberalizat propulsorul hibrid, Prius. Îl urmează un coreean și alți cinci japonezi, în timp ce primul european, Volkswagen Golf, s-a clasat pe locul 7.
Cele mai economice mașini pe GPL
Deși sunt mai puține modele disponibile, mașinile pe GPL oferă un avantaj financiar semnificativ.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/02/gaz.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_50667fe95c7cdb374e487dc55dd1481f.jpg)
Prețul combustibilului este aproximativ jumătate față de cel al benzinei. În fruntea clasamentului se află un model Hyundai, urmat de trei modele Dacia și un Dr (o mașină chinezească comercializată de o companie italiană).
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a05f676eb00d82bcb69bf14f615a55bf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_9e2d0cf64f360ce329b5ed323d7bc299.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f242c1ccbdd312e9e575fed9db2952df.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_1d5f0b84102f72793ddbd4999f4c746b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8139378a34e2e3e40388c629f53fe950.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_61785bf725a9cbd760398b5ad7ce7283.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_c9ae6c57db0b268ff95803d6fc828e8e.jpg)