Angajații Salvamont Bran au primit o adresă prin care serviciul a fost desființat.
„Primăriile Bran—Moieciu-Fundata ne-au trimis o adresă prin care suntem anunțați că începând cu 1 aprilie 2017 renunță la serviciile noastre. Cei cinci salvatori eram în subordinea Regiei Locale a Pădurilor Bucegi-Piatra Craiului R.A. Cu noi nu a discutat nimeni înainte de a primi acest preaviz și de aceea am acționat în contencios administrativ, pentru că este absolut imposibil ca în această zonă să nu funcționeze un Serviciu Salvamont. Este ciudat și nu înțelegem cum se poate renunța la Serviciul Salvamont”, a declarat șeful Serviciului Salvamont Bran-Moieciu-Fundata, Sorin Mălușelu, pentru Agerpres.ro.
Sorin Mălușelu susține că doar consilierii locali din cadrul Primăriei Bran și Fundata au decis desființarea Serviciului Salvamont. În schimb, Primăria Moieciu caută soluții de finanțare, însă nu poate susține singură Serviciul Salvamont.
Șeful Salvamont Bran-Moieciu-Fundata afirmă că, potrivit legii, Serviciul Salvamont este obligatoriu să existe în localitățile în care există pârtii de schi.
Traseele din Bucegi și Piatra Craiului rămân fără salvamontiști. Zona este preferată de turiști
În fiecare zi, salvamontiștii de la Bran intervin pentru salvarea turiștilor rătăciți pe traseele montane. De asemenea, există perioade în care intervențiile se fac pe timp de noapte, în condiții dificile. Ultima dintre ele a avut loc duminică seară, când trei turiști din Germania au fost salvați din Masivul Bucegi.
Autoritățile locale din zonele turistice sunt obligate, potrivit Legii 229/2003, să înființeze servicii salvamont, susține șeful Salvamont Brașov, Ciprian Pais.
„La Primăria Bran Serviciul Salvamont a funcționat până în anul 2011, după care s-a desființat și a fost trecut în subordinea Regiei Locale a Pădurilor. Nu cunosc care a fost motivul, dar sunt obligați, fiind o zonă turistică foarte căutată de turiști români și străini, să aibă echipe salvamont. Serviciul Salvamont Bran-Moieciu-Fundata nu poate funționa în subordinea Consiliului Județean, trebuie înființat la nivelul acestor localități. În această zonă se organizează foarte multe concursuri montane în perioada aprilie-octombrie, iar fără salvamont nu știu dacă se mai pot organiza. În plus, toate aceste localități au pârtii de schi omologate”, a explicat Ciprian Pais.
Primarul localității Bran, Rareș Rădăcină, a declarat că va studia legislația, dar crede că Serviciul Salvamont ar trebui să funcționeze doar pe timpul iernii.
Suma necesară pentru plătirea salvamontiștilor, echipamente și întreținerea acestora se ridică la 300.000 de lei pe an. 60 la sută dintre fonduri au venit de la bugetul Primăriei bran și câte 20 la sută de la bugetele Primăriilor Moieciu și Fundata.
Serviciul Salvamont Bran deservește o zonă cu o suprafață de 200 de kmp de pădure și 18 trasee montane. Zona este frecventată în toate anotimpurile anului de sute de mii de turiști.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro