Pe pagina de Facebook a Reigstrului Auto Român au apărut fotografii cu mașina, însoțite de povestea ei și de câteva date tehnice unice. Vehiculul nu are lumini de poziții, ci felinare alimentate cu gaz lampant, iar schimbătorul de viteze e o pedală.
„Când colegii de la RAR Iași ne-au spus că au fost martorii unei întoarceri în timp, n-am stiut cum să reacționăm. Totuși, aveau dreptate, iar ocazia de a putea vedea o mașină veche de peste 100 de ani și de a-i auzi sunetul motorului este o onoare pe care puțini o au.
În imagini este un Ford T, fabricat în anul 1914, asa cum reiese și din documente. Da, ați citit bine, 1914!
Daca vă întrebați cum ar fi să conduceți această mașină, trebuie sa știți că este necesar un instructaj temeinic înainte: pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul înapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului.
Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant.
Se estimează că în toată lumea ar mai putea fi aproximativ 200-250 de astfel de autovehicule produse în anul 1914.
Performanțe și dotări? Motor de de 2.900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km/h, roți cu spițe din lemn, scânteie provenită de la magnetou și… o contribuție imensă la dezvoltarea Zeului Automobil.
P.S. Nu știm dacă are kilometrii reali, pentru că nu era dotată cu odometru”, e postarea citată.
Imaginile au fost redistribuite de peste 100 de ori în doar trei ore și au adunat 50 de comentarii, toate laudative la adresa mașinii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro