Detectivii din Marea Britanie l-au arestat pe fondatorul unei firme care ar fi vândut mii de piese contrafăcute pentru motoare cu reacție montate pe avioane din întreaga lume.
Companiile aeriene au fost forțate să coboare avioanele la sol. Frauda, despre care se crede că a durat câțiva ani, a afectat toți principalii transportatori.
Serious Fraud Office (SFO) a declarat că a percheziţionat o adresă cu ofiţeri de la Agenţia Naţională pentru Crimă, echivalentul britanic al FBI, şi a confiscat probe.
Yrala nu a fost numit în anunțul OFS, dar surse autorizate au precizat că el este cel arestat și interogat pentru presupusa fraudă.
SFO lucrează cu organul de supraveghere al aviației din Marea Britanie și cu alte autorități de reglementare „pentru a examina informațiile obținute pe măsură ce avansează ancheta penală privind suspiciunea de fraudă la această firmă și pentru a determina dacă există motive de urmărire penală”.
Yrala încă nu a comentat scandalul.
Cunoscut ca DJ Santa Militia
Înainte de a se alătura industriei aviației, în 2010, Yrala a fost DJ, cunoscut ca „Santa Militia”, și producător de muzică.
Un profil de pe site-ul web al artistului Resident Advisor spune că Yrala a început să se producă la evenimente tehno în Caracas, capitala Venezuelei, în 2005, înainte de a se muta în Europa, în 2010.
AOG Technics, pe care a fondat-o în 2015, ar fi inventat angajați cu profiluri false pentru a-și spori imaginea și, de asemenea, a închiriat un birou virtual „fantomă” lângă Palatul Buckingham pentru a-i oferi o adresă exclusivă.
Piesele, pe cel mai vine vândut motor cu reacție din lume
Piesele au fost folosite în motoarele CFM56, cel mai bine vândut motor cu reacție din lume, care este folosit în avioane, inclusiv de modele Airbus A320 și Boeing 737.
30.000 de motoare CFM56, care sunt produse și comercializate de GE Aerospace și Safran Aircraft Engines în societatea mixtă americano-franceză CFM, au fost instalate pe avioane Boeing 737 și Airbus A320.
Avioanele care folosesc motorul decolează la fiecare două secunde în întreaga lume.
Yrala și-a început cariera în industria aviației în 2010, când s-a alăturat unei firme de întreținere a motoarelor de aeronave, AJW, a relatat Bloomberg.
Ulterior, s-a alăturat filialei britanice a GA Telesis LLC, o firmă aerospațială din Florida, înainte de a fonda AOG în 2015.
Documentele companiei din Marea Britanie semnate de Yrala arată că, în 2022, AOG Technics avea active de aproximativ 3 milioane de dolari, indicând amploarea operațiunii.
AOG este acuzată că a vândut unele dintre piesele folosite ca noi, obținând un profit uriaș, în timp ce amenință siguranța pasagerilor de pe avioanele echipate cu motoare afectate.
CFM International a dat acum în judecată AOG într-un tribunal din Londra.
TAP Air a descoperit amortizoare care păreau mai vechi decât ar fi trebuit să fie
Potrivit documentelor instanței, alarma a fost trasă pentru prima dată pe 21 iunie, când filiala de întreținere a TAP Air Portugal a transmis că este îngrijorată de documentația pentru unele amortizoare achiziționate de la AOG Technics. Articolul părea a fi mai vechi decât a fost declarat.
Certificatul care trebuie să însoțească fiecare piesă conținea o semnătură falsă, se arată într-un dosar al instanței care stabilește amploarea operațiunii detectivului.
În timpul verii, au fost descoperite piese și documente suplimentare contrafăcute în timpul operațiunilor de întreținere la diferite companii aeriene din întreaga lume.
- Printre altele, United Airlines, Delta Airlines, Southwest (toate SUA) și Virgin Australia au raportat probleme. Peste 140 de avioane au fost oprite temporar în ultimele luni.
- Compania aeriană low-cost irlandeză Ryanair a confirmat și ea în urmă cu doar câteva zile, că a descoperit și înlocuit piese suspecte în două avioane Boeing 737.
Deși dezvoltatorii de piese de aeronave sunt strict reglementați și este nevoie de aprobare separată pentru a le produce, nu este necesară nicio permisiune specială pentru a înființa depozite pentru a le distribui.
Scandalul ridică întrebări serioase cu privire la procedurile din industrie menite să împiedice piesele neaprobate să ajungă în aeronave.
Verificări în Europa și în SUA
Phil Seymour, președintele companiei de consultanță în aviație IBA din Marea Britanie, a declarat: „Acesta nu este o problemă nouă în industrie. Întotdeauna au existat oameni care au dorit să facă bani din piese de avioane. Marea problemă aici este că aceste piese și-au găsit drumul în motoare”.
Între timp, Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a cerut companiilor aeriene și companiilor de întreținere să își verifice depozitele și dosarele pentru livrări de la AOG Technics.
De asemenea, autoritatea americană de aviație (FAA) a cerut companiilor să solicite producătorilor să reconfirme autenticitatea pieselor, să le trimită din stoc și să le scoată din aeronave.
Foto: Santa Militia Soundcloud profile
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
ciobanudorin_2006 • 20.12.2023, 22:21
Cum sa faci asa ceva ? Ești mai rău decât un criminal în serie.