Tramvaiul Imperio fabricat de Astra Arad s-a stricat sâmbătă seară la capătul liniei 41 de la Casa Presei, însă cauzele nu se cunosc momentan, notează sursa citată.
Sâmbătă, primele 15 tramvaie Imperio din cele 100 contractate au fost introduse în circulaţie pe linia 41, iar primarul Nicuşor Dan a anunţat că este un moment de bucurie pentru Bucureşti.
„Este un moment de bucurie pentru Bucureşti, primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad. În afară de cele 100 de tramvaie, mai avem în ultima fază a achiziţiei 100 de autobuze electrice, bani europeni, ca tramvaiele, 100 de troleibuze, bani din fondul de mediu”, a declarat Nicuşor Dan.
„Mult mai înghesuite, dar frumoase şi călduroase”, au spus bucureştenii care au testat noile tramvaie de pe linia 41. „Le-am așteptat de parcă nu mai veneau. M-am suit ca o cucoană și m-am dus cu un model de ăsta nou la piața. Domne, îmi plac scaunele astea tapițate, dar dacă n-avem grijă de ele… Se alege praful. Sper să nu facem colecție de gumă de mestecat pe ele”, a spus Alexandrina, o doamnă în vârstă de 67 de ani.
Facilitățile noilor tramvaie
Noile tramvaie sunt mai mari decât cele aflate în uz. Au o lungime de 36 de metri, o lăţime de 2,4 metri şi o înălţime de 3,6 metri. Un tramvai are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune.
Potrivit STB, achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje și premiere, atât pentru companie, cât și pentru călători:
- Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC
- Tramvaiele sunt echipate cu prize USB
- Creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces
- Consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro