Povestea începe în februarie 2019. La vremea respectivă, la poarta vasluianului Neculai R. a bătut o persoană, care s-a prezentat ca fiind reprezentant E.ON și a motivat că a venit pentru a prelungi contractul de energie electrică.
Soția vasluianului, Victoria, a fost întrebată dacă e mulțumită de actualul furnizor. Cum răspunsul a fost favorabil, presupusul reprezentant al E.ON i-a cerut femeii buletinul de identitate pentru o prelungire a contractului.
Contractul era încheiat pe numele soțului ei, Neculai R., care în acel moment se afla în spital.
Victoria i-a arătat o copie a actului de identitate, nu i-a dat-o însă, și i-a cerut femeii care s-a prezentat a fi de la E.ON să se legitimeze.
Aceasta i-a spus că merge să aducă legitimația din mașină, dar nu s-a mai întors.
Agenți plătiți la număr de contracte încheiate
Peste câteva luni, familia din satul Floreni s-a trezit cu prima factură de la ENEL, datată 23 iulie. Când au văzut factura, Neculai și Victoria au luat legătura cu fiul lor, Aurelian, care a încercat să lămurească situația.
Inițial, bărbatul a discutat la telefon cu un reprezentant ENEL, apoi a mers la sediul companiei din Vaslui.
Acolo a aflat că agenții de pe teren care au încheiat contractele nu sunt angajați ENEL, ci sunt subcontractați, plătiți la număr de contracte încheiate. Adică, la bucată.
”Doamna cu care am stat de vorbă mi-a zis că nu e primul caz, că mă crede, însă nu poate face nimic”, spune Aurelian.
”Nici eu nu sunt angajat ENEL. Sunt subcontractată. Ei sunt plătiți la numărul de contracte, iar eu sunt plătită să iau bobârnacele”
Redăm un fragment din înregistrarea discuției dintre Aurelian și reprezentantul ENEL:
”Eu vă cred, vă înțeleg….. Faptul că ați fost păcăliți pe teren și….
Vă rog faceți o reclamație…. Eu sunt de acord că nu au procedat corect, dar mai mult de atât…
Nici eu nu sunt angajat ENEL. Sunt subcontractată. Ei sunt plătiți la numărul de contracte, iar eu sunt plătită să iau bobârnacele. Am trei săptămâni. Nu știu dacă mă prinde luna aici”.
După mai multe intervenții și solicitări, Aurelian a reușit să obțină o copie după contract și a constatat că semnătura de pe actul respectiv nu era a tatălui său.
Până și județul localității era altul. Iași, în loc de Vaslui.
În urma reclamațiilor pe care le-a făcut la ENEL, i s-a transmis că dacă vrea rezilierea contractului trebuie să trimită o ”cerere de reziliere scrisă, semnată și datată, o copie a actului de identitate, plus o notificare de schimbare a furnizorului”.
Nici o explicație cu privire la modul în care s-a încheiat contractul între tatăl său, Neculai R. si ENEL.
Ziarul Libertatea i-a contactat pe reprezentanții ENEL pentru un punct de vedere, dar nu a primit nici un răspuns până la ora publicării articolului.
Am luat legătura și cu E.ON, iar reprezentanții companiei au confirmat că în ultimele luni au fost sesizați de clienți care s-au plâns ”că au fost indusi în eroare, chiar înşelați, de reprezentanţi ai unor companii de furnizare de electricitate şi gaze naturale”.
E.ON: Contracte netransparente făcute pe grabă și pe vorbe, rețeta semnalată de clienți
”Abordarea la domiciliu a consumatorilor într-un mod total netransparent, cu solicitarea documentelor de identitate şi a unei facturi mai vechi, cu o argumentaţie verbală neacoperită de contract şi necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite şi înţelese, reprezintă ”reţeta” ce ne-a fost semnalată de clienţi din mai multe judeţe, inclusiv din judeţul Vaslui” , este răspunsul E.ON.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro