Poliţiştii germani investighează punerea la vânzare a unei beri cu etichetă pe care apar simboluri naziste şi care a provocat revoltă pe reţelele de socializare, chiar în timp ce Germania comemorează 75 de ani de la eliberarea lagărului de la Auschwitz, scrie BBC.
Berea ar fi produsă de „Berăria Reich-ului German”.
„Mi-e atât de ruşine, spune Gotz Ulrich, un german din estul ţării, care a pus fotografiile pe Internet.
El afirmă că berea este pusă la vânzare de vineri în Bad Bibra, oraşul în care el locuieşte şi s-a vândut foarte rapid.
Eticheta este maro şi aduce cu culoarea uniformelor Cămăşilor Brune, alături de simbolul Vulturului. Singura diferenţă faţă de simbolurile naziste originale este faptul că sub vultur apare o Cruce de Fier, şi nu zvastica.
Vulturul Reich-lui şi Crucea de Fier nu sunt simboluri explicit interzise atâta timp cât nu sunt însoţite şi de zvastică, însă conotaţiile sunt evidente. Inclusiv preţul, 18,88 de euro, include simbolistică nazistă: neo-naziştii folosesc cifrele ca pe coduri pentru litere alfabetului, astfel încât 18 reprezintă iniţialele AH, de la Adolf Hitler, iar 88 iniţialele saltului Heil Hitler.
Sunt folosite inclusiv litere gotice, care indică sursa neo-naziste a berii.
Potrivit presei din Germania, această bere a fost vândută prima dată la începutul lunii prin internet, de către Tommy Frenck, un cunoscut activist neo-nazist. El deţine un bar lângă Themar, un oraş unde are loc şi un festival anual neo-nazist.
Magazinul în care a apărut berea a anunţat că o va retrage de pe raft.