Cuprins:
Scăderea vânzărilor Tesla în Europa
În Franța și Suedia, vânzările de mașini Tesla noi au scăzut pentru a treia lună consecutiv, contribuind la cele mai scăzute cifre de vânzări trimestriale din aceste țări din 2021. Quentin Willson, fondatorul grupului britanic de campanie EV FairCharge și proprietar de Tesla, a declarat: „Niciodată o marcă de mașini nu a suferit o asemenea cădere globală în dizgrație.”
În martie, Tesla a înregistrat următoarele vânzări de mașini:
- Franța: 3.157 (scădere de 36,83% față de anul trecut);
- Suedia: 911 (scădere de 63,9%);
- Norvegia: 2.211 (scădere de 1%);
- Danemarca: 593 (scădere de 65,6%);
- Olanda: 1.536 (scădere de 61%).
Vânzările trimestriale au scăzut semnificativ în toate aceste țări, variind de la 12,5% în Norvegia la 55,3% în Suedia și Danemarca.
Cota de piață a Tesla în Franța a scăzut la 1,63% în primul trimestru, de la 2,55% în aceeași perioadă a anului trecut. Marca a pierdut teren în fața altor producători, inclusiv BYD și alți producători chinezi de mașini electrice.
Spania și Portugalia au fost excepții, cu creșteri ale înmatriculărilor Tesla în martie de 34,3% și respectiv 2,1%. Cu toate acestea, vânzările trimestriale au scăzut și în aceste țări.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_730820596f6ac49c28b6fa7f5a6c3777.jpg)
Provocările Tesla în Europa
Tesla se confruntă cu mai multe provocări pe piața europeană:
- O gamă mică și învechită de modele;
- Concurență crescută din partea producătorilor tradiționali și a noilor producători chinezi;
- Lansarea de noi modele EV, adesea mai ieftine, de către competitori;
Ben Nelmes, director executiv al grupului de cercetare New AutoMotive, a explicat: „Cifrele slabe ale Tesla în Europa sunt rezultatul unei combinații de factori. Compania nu a reușit să dezvolte modele care să poată concura la preț. În plus, implicarea CEO-ului în politica SUA îndepărtează mulți consumatori.”
Impactul activismului politic al lui Elon Musk
Sprijinul lui Musk pentru partidele de extremă dreapta din Europa, inclusiv pentru AfD din Germania, pare să fi afectat vânzările Tesla pe continent. Eric Schiffer, director executiv al firmei de private equity Patriarch Organization din Los Angeles, a comentat: „În Statele Unite, strategia ar fi să se bazeze pe patriotism și să se îndrepte spre dreapta. Strategia europeană va fi mai provocatoare și va trebui să se concentreze mai mult pe valoare și diferențele competitive cu piața de acolo.”
Proteste și vandalism
Ca răspuns la activismul de dreapta al lui Musk, oamenii s-au adunat în fața dealerilor de mașini din Washington și Berlin pentru a protesta. Proteste „Tesla Takedown” sunt planificate în întreaga Europă și SUA.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_9f7f5dafe7828371e9d485e6a338d588.jpg)
Luni, Musk a declarat că un incendiu nocturn la un dealer Tesla din Roma, care a distrus 17 mașini, a fost un act de terorism, reiterând comentariile anterioare ale lui Trump. În aceeași zi, activiști de mediu au vandalizat cu spray mai multe magazine Tesla în timpul unui protest neconectat în mai multe țări europene, inclusiv Suedia și Germania.
Violențele împotriva Tesla s-au intensificat în SUA, cu incidente de vandalism și atacuri armate la showroomuri și stații de încărcare.
Helen Wahlgren, purtător de cuvânt al Restore Wetlands, parte a rețelei A22 din Europa, a explicat: „Acest lucru are de-a face cu compania, Elon Musk și politica pe care o susține. Are de-a face cu autocrația și totalitarismul.”
Ross Gerber, CEO-ul Gerber Kawasaki Wealth and Investment Management, a declarat că este timpul ca Musk să fie înlocuit din funcția de CEO Tesla: „De ce consiliul de administrație a stat liniștit în timp ce atâta valoare a brandului a fost erodată până în punctul în care mașinile sunt incendiate? A fost extrem de neglijent că acest consiliu nu a făcut nimic pentru a frâna comportamentul lui Elon, mai ales în ceea ce privește declarațiile extremiste”, a spus Gerber.
Reacții ale proprietarilor de Tesla
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_8ba4cd2bc64392985ba90b68e506dab8.jpg)
Luca Del Bo, președinte și cofondator al clubului proprietarilor de Tesla din Italia, care a cumpărat prima sa Tesla acum 10 ani și deține în prezent un Model 3 din 2022, a declarat: „Suntem cu toții jenați”. Deși l-a descris pe Musk ca fiind un geniu, el a adăugat: „Am fi cu toții fericiți, desigur, dacă Musk s-ar întoarce doar la rolul de CEO.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_9c23ad4c52f8793e305c577f100bb7c3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_dd89484729784ad680e204426753b81f.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_be8089c016dc48c917e7c11481fc7f38.webp)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d0f9346eedb866fbac7f81c7f1888436.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_601d376b9671130d0fb8f33ab8377a21.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_5eeb01d9ba3d5ca35c061a5390046e27.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_bd991edbbc38fc8dc3ac6171efffebf3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_679709e0b14e882c5d97ac291281565d.jpg)