• Informează-te în legătură cu ofertele tuturor operatorilor.
• Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu operatorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor.
• Dacă foloseşti o cartelă preplătită, creditul rămas neutilizat nu va fi transferat.
• Completează cererea de portare (formularul- tip), pe care o poţi descărca de pe internet sau lua de la una din reprezentanţele operatorului la care vrei să devii abonat.
• Depune cererea la reprezentanţa de unde ai obţinut formularul sau sună la Serviciul Relaţii Clienţi al operatorului la care vrei să te muţi pentru a afla unde se poate depune cererea (în cazul în care ai descărcat- o de pe site).
• De regulă, cererea- tip trebuie depusă la operatorul spre care vrei să portezi numărul împreună cu o copie după actul de identitate şi una după ultima factură emisă de operatorul donor.
• Dacă trimiţi pe altcineva în locul tău, mai este nevoie şi de o procură. • Termenul de activare a unui număr portat va fi de maximum o zi lucrătoare, iar durata maximă a procedurilor aferente portării s-a redus de la 10 la 3 zile lucrătoare.
• Operatorul la care vrei să devii abonat te va contacta pentru a te anunţa data exactă şi intervalul orar în care se va efectua portarea şi data când trebuie să mergi să semnezi contractul, în cazul în care nu l-ai semnat la depunerea cererii.
• Serviciul va fi întrerupt 3-4 ore pentru a se putea opera portarea, timp în care nu vei putea da sau primi telefoane.
• Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fii acasă în intervalul stabilit cu operatorul.
• Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergi la una din reprezentanţele operatorului la care vrei să devii abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaşi număr de telefon, în cazul în care nu ţi-a fost înmânat la momentul depunerii cererii.
Cât costă?
Legislaţia nu prevede o sumă fixă pe care trebuie să o achiți pentru portare, doar faptul că sumele stabilite de operatori trebuie să fie accesibile. De aceea, pentru a afla care e taxa, accesează pagina de internet sau contactează serviciul de relaţii cu clienţii al operatorului ales.