Mai multe voci însemnate din domeniu vorbesc totuşi despre iminenţa dispariţiei Google şi Facebook, argumentarea lor fiind bazată mai ales pe experienţele anterioare.
Într-o analiză Forbes, citată de site-ul Capital.ro, principalul argument este incapacitatea marilor servicii web de a se adapta la marile schimbări. Astfel, comparând perioadele Web 1.0, companiile înfiinţate în perioada 1994-2001 precum Google, Yahoo! sau Amazon, Web 2.0, companiile înfiinţate între 2002 şi 2009 precum Facebook, LinkedIn sau Groupon, cu perioada actuală a serviciilor mobile, s-a ajuns la concluzia că generaţiile anterioare nu se pot adapta aşa cum ar trebui la noua generaţie.
„Nu vom avea niciodată Web 3.0, pentru că Web-ul va fi mort”, notează Forbes.
„Istoria eşecului înregistrat de companiile Web 1.0 în încercarea de a se adapta la schimbări sugerează că Facebook va avea acelaşi insucces pe care l-a avut Google cu iniţiativa Google + de anul trecut. Sunt companii precum Google, Amazon, şi Yahoo! învechite? Încă înregistrează succes, iar cifrele sunt enorme, dar, cu fiecare schimbare (mai întâi către reţele sociale, acum către telefonia mobilă şi cine ştie ce mai urmează), generaţiile vechi nu mai reuşesc să ţină pasul şi se apropie tot mai mult de declin”, crede publicaţia, citată de Capital.ro.
Citeşte mai multe pe site-ul Capital.ro