13 Oct. 2018 21:29

Rețete: Legumele toamnei în preparate gustoase

Distribuie

Toamna bogată aduce în pieţe nenumărate legume şi fructe gustoase şi ieftine. În această săptămână, vă propunem, de la www.retetepractice.ro, patru variante de a le folosi în bucătărie. Reţetele sunt uşor de preparat şi satisfac gusturile tuturor, fie că sunt cei din familie sau prieteni invitaţi la masă, în weekend.

Budincă de conopidă la cuptor

Ingrediente: o conopidă (circa 800 g), 400 g de iaurt, 3 ouă, o legătură de mărar, 150 g de brânză sărată, un praf de sare.

Preparare: spală conopida, rupe bucheţelele şi opăreşte- le pentru câteva secunde, apoi scoate-le cu o spumieră. Aşază-le într-o tavă de cuptor, cu bucheţelele în sus. Încearcă să nu laşi spaţii mari între bucheţelele de legume. Deasupra bucheţelelor de conopidă toarnă compoziţia obţinută din baterea ouălor cu iaurtul, brânza rasă, praful de sare şi mărarul tocat fin. Dă budinca de conopidă la cuptor pentru circa 35-40 de minute, la 180 de grade, sau până ce s-a rumenit bine.

Pizza pe blat de dovlecei

Ingrediente: 6 dovlecei mici, o lingură de ulei de măsline, un căţel de usturoi mărunţit, sos de roşii, 170 g de mozzarella, 40 g de parmezan (sau altă brânză sărată, după preferinţă), 100 g de salam uscat tăiat subţire, oregano, sare, piper.

Preparare: preîncălzeşte cuptorul la 200° C. În tava de copt, aşază o hârtie de copt. Taie dovleceii în jumătăţi, pe lung, şi aşază-i în tavă, uscându- le partea interioară cu un şerveţel, pe măsură ce îi aşezi. Într-un castron, amestecă uleiul de măsline şi usturoiul, apoi unge dovleceii cu amestecul. Presară sarea şi piperul, adaugă cam o lingură de sos de roşii pe fiecare dovlecel, apoi pune ambele tipuri de brânză deasupra şi feliuţele de salam distribuite în mod egal. Bagă tava la cuptor pentru 15-20 de minute. Când scoţi tava, presară oregano deasupra dovleceilor.

Clătite cu dovleac şi scorţişoară

Ingrediente: 400 g pulpă de dovleac, 200 g făină, 130 ml lapte, două ouă, 3 linguri de zahăr, 1/2 pliculeţ praf de copt, un praf de bicarbonat de sodiu, 1/2 linguriţă de scorţişoară, un praf de sare, esenţă de vanilie.

Preparare: curăţă şi rade dovleacul sau dă-l prin robotul de bucătărie. Amestecă dovleacul cu zahărul şi căleşte-l la foc mic pentru 10 minute, apoi adaugă scorţişoara. Amestecă dovleacul cu laptele, esenţa de vanilie, ouăle bătute, praful de copt, bicarbonatul de sodiu şi sarea. Încorporează făina în aluat până la omogenizare şi prăjeşte clătitele cu dovleac şi scorţişoară într-o tigaie antiaderentă, câte 1-2 minute pe ambele părţi, iar pentru a te asigura că se pătrund bine, le poţi acoperi cu un capac. Serveşte clătitele cu sirop de arţar, cu miere şi nuci sau cu frişcă alături.

Supă dietetică de perişoare

Ingrediente: 500 g piept de pui dezosat, 4 morcovi, două rădăcini de pătrunjel, o rădăcină mică de ţelină, un ardei gras roşu, o ceapă albă, 200 g de orez cu bob mare, un ou, mărar, pătrunjel, ţelină frunze, 3-4 foi de dafin, sare.

Preparare: orezul, spălat în apă rece, se lasă la înmuiat 2-3 ore. Se pun la fiert, în apă zarzavatul, morcovii, rădăcina de pătrunjel şi ţelina (date pe răzătoare în prealabil), ceapa, ardeiul tăiat felii, apoi se adaugă foile de dafin şi sare, după gust. După ce începe să fiarbă zarzavatul, se pun perişoarele. Acestea se pregătesc astfel: într-un bol, se amestecă bine carnea de pui tocată cu oul bătut spumă, orezul şi o linguriţă de sare. Din amestecul obţinut se fac mingiuţe de mărimea unor nuci. Din momentul în care perişoarele se ridică la suprafaţa apei, supa se fierbe o oră, la foc redus. La final, se asezonează cu sare şi se adaugă frunzele de mărar, pătrunjel şi ţelină tocate. Se ia oala de pe foc şi se lasă acoperită cu un capac.

Loading...
Comentarii