Pentru aer liber

Sportul în aer liber este extrem de relaxant atâta vreme cât poți beneficia de natură, fie că este vorba de un parc sau o zonă verde de la marginea orașului. 

Alergarea ușoară și marșul forțat eliberează tensiunile negative și echilibrează psihicul. Acest gen de activitate poate fi practicat de câteva ori pe săptămână sau, dacă timpul permite, chiar și în fiecare zi. 

Sunt utile și activitățile de durată, practicate la finalul săptămânii. Drumețiile și mersul pe bicicletă pun în mișcare sângele, oxigenează creierul și îmbunătățesc starea de spirit. 

Orice concurs sportiv este binevenit. Competiția energizează, mobilizează, produce satisfacție și are beneficii pentru starea de spirit. Aici trebuie menționat pescuitul sau o partidă de pescuit sportiv cu undite de pescuit profesionale. Pescuitul, în mod special, te menține în formă, crește capacitatea de concentrare și atenția și este una dintre activitățile care pot trata stresul cronic și stresul posttraumatic. 

În spații închise, dar nu acasă

Înotul este de departe una dintre cele mai relaxante activități și, dacă ai posibilitatea, câteva ore pe săptămână petrecute la bazin sunt veritabile medicamente cu efect antistres. 

Procurorii din Medgidia au clasat cazul antrenorului de volei, calificând indicațiile de topless „că ai sâni frumoși pentru 13 ani” drept „sfaturi vestimentare”!
Recomandări
Procurorii din Medgidia au clasat cazul antrenorului de volei, calificând indicațiile de topless „că ai sâni frumoși pentru 13 ani” drept „sfaturi vestimentare”!

Fitnessul în grup este o altă variantă utilă pentru detensionare. Dacă la aceasta se adaugă o muzică ritmată, vei termina sesiunea de antrenament relaxat și optimist.  

Pentru cei foarte stresați și care au nevoie de un plus de încredere în forțele proprii, antrenamentele de box la sacul de box și la sacul de box viteză sunt o reală terapie. Acest tip de antrenament necesită concentrare, forță și control. Este o activitate care solicită fizic, iar intensitatea ridicată ajută la detașarea de problemele cotidiene.

Acasă

Practicarea unor sporturi acasă este comodă, dar deseori eficiența antrenamentelor scade, tocmai pentru că nu există motivație. Cu toate acestea, sunt activități cu puternic efect antistres care pot fi făcute acasă. Avantajul de necontestat al exercițiilor făcute acasă este faptul că nu te vede nimeni și le poți face atunci când ai timp liber și dispoziția necesară. 

REPORTAJ | Prima zi cu Nicușor. “Nu ne-am luptat pentru jucării”. Primarul Bucureștiului a citat din Avram Iancu și s-a retras la discuții cu Ludovic Orban
Recomandări
REPORTAJ | Prima zi cu Nicușor. “Nu ne-am luptat pentru jucării”. Primarul Bucureștiului a citat din Avram Iancu și s-a retras la discuții cu Ludovic Orban

Yoga, pentru cei care au o minimă experiență, poate fi o alternativă utilă. Combinate cu o ședință de meditație, unele poziții de yoga calmează și aduc echilibrul necesar după o zi plină și aglomerată. 

Pilates este un alt gen de activitate fizică ce poate fi făcută acasă. Un antrenor virtual poate fi de ajutor, dar, dacă ești experimentată, îți poți alcătui propriul program de antrenament. 

Bicicleta statică este o soluție pentru cei care au nevoie de mișcare intensă, dar preferă să o facă în intimitatea casei. În plus, este genul de activitate care poate fi combinată cu alte activități (poți asculta muzică sau urmări o emisiune TV, un meci sau un film). 

Include mișcarea în programul zilnic

Cei care fac constant mișcare pot gestiona mai bine stările de stres, au mai puțin probleme din cauza anxietății și sunt mai rar deprimați. Mecanismele neurochimice produc endorfine (hormonul fericirii) atunci când faci mișcare, acesta fiind și procesul prin care sportul combate stresul și efectele lui. Pentru a ajunge la aceste rezultate este necesară efectuarea unor activități fizice în mod constant. Ideal este undeva în jurul a 150-180 de minute de activitate fizică săptămânal, ceea ce înseamnă cel puțin 30 de minute de mișcare, timp de cinci zile pe săptămână. 

Apel urgent al unui expert în sănătate către autorități: Vaccinarea COVID-19 este cea mai mare problemă de siguranță națională a României din ultimii 20 de ani
Recomandări
Apel urgent al unui expert în sănătate către autorități: Vaccinarea COVID-19 este cea mai mare problemă de siguranță națională a României din ultimii 20 de ani

Recomandarea este să combini aceste intervale, dar și timpul activităților fizice pe care le desfășori, astfel încât să oferi tuturor grupelor de mușchi un antrenament bun. Totodată este utilă participarea la competițiile de amatori de fiecare dacă când ai ocazia, pentru că acestea pot combate anxietatea și depresia, fie că urci sau nu pe podiumul de premiere.   

Nicio altă activitate nu reușește să combată mai eficient efectele negative ale stresului așa cum o face activitatea fizică. A face din orice formă de sport practicat o constantă, în programul de zi cu zi, crește substanțial calitatea vieții și te transformă într-un campion. 

Sursa foto: pexels.com

Răspuns dur pentru CTP, după atacul furtunos la adresa Patriarhului Daniel: „Și eu sunt vită creștină!”
PARTENERI - GSP.RO
Răspuns dur pentru CTP, după atacul furtunos la adresa Patriarhului Daniel: „Și eu sunt vită creștină!”
Povestea lui Lucifer, criminalul care a decapitat 48 de deținuți. Este șocant, momente uluitoare
PARTENERI - PLAYTECH
Povestea lui Lucifer, criminalul care a decapitat 48 de deținuți. Este șocant, momente uluitoare
Horoscop 31 octombrie 2020. Fecioarele pot ajunge foarte ușor la concluzii greșite, dintr-o grabă nejustificată
HOROSCOP
Horoscop 31 octombrie 2020. Fecioarele pot ajunge foarte ușor la concluzii greșite, dintr-o grabă nejustificată
Majorat sărbătorit cu zeci de invitați și cântăreți de manele, oprit de poliție după un Live pe Facebook. „Amânaţi mă, fraţilor. Sunt şi eu Tzanca Uraganu’ şi mi-am făcut botezul în casă” VIDEO --->
Știrileprotv.ro
Majorat sărbătorit cu zeci de invitați și cântăreți de manele, oprit de poliție după un Live pe Facebook. „Amânaţi mă, fraţilor. Sunt şi eu Tzanca Uraganu’ şi mi-am făcut botezul în casă” VIDEO --->
Celebra gimnastă a ţării a ajuns omul străzii. ŞOC: întreţine relaţii intime pentru bani
Telekomsport
Celebra gimnastă a ţării a ajuns omul străzii. ŞOC: întreţine relaţii intime pentru bani