Crononutriție - dieta care te slăbește după ceas!

Ce înseamnă crononutriție?

Crononutriția este o metodă de reechilibrare alimentară, un mod de hrănire care ne ajută să slăbim urmând câteva reguli alimentare. Procesul poate fi greu la început deoarece în crononutriție nu este interzisă mâncarea, însă sunt impuse ore stricte la care nu ai voie să consumi anumite alimente. O modalitate de hrănire care ține cont de orarul biologic! Crononutriția are drept obiectiv eliminarea kilogramelor în exces provocate prin stocarea nutrienților pe care organismul nu i-a descompus. Cu această dietă vei opri stocarea nutrienților de care organismul nu are nevoie.

Crononutriție - cum slăbești mâncând la anumite oreIcon photoVEZI  GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4

Crononutriție – Principiul de bază

Ideea de la care a pornit medicul francez, Alain Delbos, se bazează pe faptul că alimentele sunt asimilate diferit, în funcţie de ora la care sunt consumate. Momentul în care le consumi determină fie transformarea lor în energie, fie stocarea lor, ceea ce are drept urmare îngrăşarea. Crononutriția acordă prioritate micului dejun și mesei de prânz, mese ce sunt de multe ori neglijate.
De exemplu, se ştie că grăsimile şi glucidele consumate seara vor fi stocate, pe când dacă le mănânci dimineaţa vor fi o sursă de nergie. De aceea e recomandat să incluzi brânza în meniul de dimineaţă şi nu seara.
Dacă vrei să să pierzi în greutate e nevoie să-ţi adaptezi alimentaţia în funcţie de variaţiile metabolice ale organismului tău de-a lungul zilei.

Caracteristicile corpului

Forma siluetei (clepsidră, piramidă, măr, pară) este o consecinţă a geneticii pe de-o parte, dar şi a obiceiurilor noastre alimentare şi a activităţii fizice, pe de altă parte. Dieta de crononutriție ţine cont şi de forma corpului fiindcă te ajută să vezi cum funcţionează organismul şi de ce ai tendinţa de a stoca grăsimile mai mult decât alţii.

Crononutriție – regim de patru mese pe zi

Specialiştii consideră că organismul nostru secretă  hormoni  (insulină şi cortizol) la fiecare 4 ore.  De aceea, la acest interval de timp corpul cere hrană. Dacă îi dăm alimentele potrivite momentului, atunci el va funcţiona corect. Adică vom consuma: grăsimi dimineaţa, proteine la prânz, glucide la gustarea de după-amiază şi o masă uşoară seara. Dar, ai grijă ca mesele să fie din 4  în 4 ore, ca să aibă stomacul timp pentru digestie. În felul acesta, vei evita stocarea grăsimilor.

Consistenţa meselor în crononutriție

  • Crononutriţia funcţionează pe vechiul principiu: dimineaţa mănâncă ca un rege, la prânz ca un prinţ şi seara ca un cerşetor.
  • Micul dejun va fi copios, cumpus din brânză, unt, pâine, orez, proteine (ouă, jambon) şi fructe. În timpul somnului corpul nostru a consumat multe calorii pentru a se regenera iar dimineaţa, când ne trezim bateriile sunt descărcate.
  • Prânzul ajută organismul să rămână în formă restul zilei. E preferabil să existe un sigur fel de mâncare şi acela compus în principal din proteine şi orez, paste, leguminoase uscate sau pâine. Mai puţine grăsimi faţă de micul dejun. Restricţia e valabilă şi pentru glucide şi proteine vegetale. Nu mânca prea mult la masa de prânz.
  • Gustarea nu trebuie omisă. Te va ajuta să rezişti până la masa de seară, altfel te vei arunca pe orice şi vei mânca şi mult, tocmai seara când tendinţa organismului este de a stoca. La această masă poţi mânca ceva dulce: fructe proaspete, fructe uscate sau ciocolată neagră (peste 70% cacao şi nu mai mult de 30 de grame pe zi).
  • Cina să fie uşoară şi să nu îţi pună stomacul la treabă toată noaptea. Dacă nu ţi-e prea foame chiar poţi sări peste această masă. Ca alimente sunt indicate: peştele sau carnea slabă şi legumele. Evită glucidele concentrate, grăsimile şi făinoasele.

Alimente interzise în crononutriție: nu există, doar recomandarea de a consuma grupa sau grupele de alimente recomandate momentului zilei.

Excepţii în crononutriție. De două ori pe săptămână poţi trişa la o masa, la care poţi mânca ce doreşti, nu neapărat ce trebuie. Dar să nu fie două zile consecutive.

Citeşte şi:

Dietă de slăbit în funcție de vârstă. Slăbeşte 5kg în 7 zile cu dieta potrivită!

O femeie a intrat într-un centru de vaccinare și i-a dat pe ascuns un bilet asistentei. Aceasta a chemat urgent poliția
PARTENERI - GSP.RO
O femeie a intrat într-un centru de vaccinare și i-a dat pe ascuns un bilet asistentei. Aceasta a chemat urgent poliția
Florin Busuioc, UMILIT public de fiul pe care a ales să îl uite. Tânărul a devenit obscen pe social media VIDEO
Playtech.ro
Florin Busuioc, UMILIT public de fiul pe care a ales să îl uite. Tânărul a devenit obscen pe social media VIDEO
Animație grafică. Cum s-a petrecut accidentul cu cinci morți de la Nistorești. Martor: ”A zburat prin aer şi altă maşină a trecut pe sub el”
Observatornews.ro
Animație grafică. Cum s-a petrecut accidentul cu cinci morți de la Nistorești. Martor: ”A zburat prin aer şi altă maşină a trecut pe sub el”
Horoscop 19 mai 2021. Racii ar fi bine să nu acorde prea multă atenție replicilor acide ale apropiaților
HOROSCOP
Horoscop 19 mai 2021. Racii ar fi bine să nu acorde prea multă atenție replicilor acide ale apropiaților
Iluzia optică a fetiței care se scufundă în beton ”topește creierul oamenilor”. Îți poți da seama ce s-a întâmplat, de fapt?
Știrileprotv.ro
Iluzia optică a fetiței care se scufundă în beton ”topește creierul oamenilor”. Îți poți da seama ce s-a întâmplat, de fapt?
Cîţu, schimbare de ultim moment! Unde le este interzis persoanelor nevaccinate să intre. Totul s-a modificat în câteva ore
Telekomsport
Cîţu, schimbare de ultim moment! Unde le este interzis persoanelor nevaccinate să intre. Totul s-a modificat în câteva ore
CSALB, partener de conciliere pentru consumatori și bănci (Publicitate)
PUBLICITATE
CSALB, partener de conciliere pentru consumatori și bănci (Publicitate)